Reklama

Klarna na nákupech

9. 8. 2021 – | Doba čtení: 2 min

eshop
Zdroj: Tumisu na Pixabay

Společnost Klarna je aktuálně největším fintechem v Evropě s valuací 45,6 miliardy dolarů. Nicméně poslední peníze, které společnost získala, částečně slouží také k akvizicím jiných společností, protože jedině tak může pokračovat v úspěšném růstu a držet krok před konkurencí. Pojďme se podívat na to, za co Klarna utrácí.

APPRL

Nejčerstvější akvizicí v poměrně krátkém sledu se stala švédská společnost APPRL, která propojuje influencery a obchodníky. APPRL je v podstatě sofistikovaný nástroj pro výkonnostní marketing, který umožňuje oběma stranám, jak influencerům, tak obchodníkům, sledovat výsledky jejich kampaní. Ale v aplikaci se nesleduje pouze ROI (return on investment), ale obchodníci mohou přes apku vyhledávat vhodné influencery nebo naopak doporučovat influencery, se kterými jsou spokojeni. Dále pak umožňuje s jednotlivými influencery komunikovat na jednom místě a například spravovat jednotlivé affiliate programy. To vše v zásadě v real time prostředí.

Stocard

V červenci Klarna za 110 milionů euro (částka ovšem není oficiálně potvrzená) investovala do německého fintechu Stocard. Tento fintech nabízí agregaci věrnostních karet a mobilní platební systém. Ve zkratce jde o aplikaci určenou pro mobilní telefony, kam si uživatelé (a je jich prý 60 milionů) mohou připojit svoje věrnostní karty a využívat tak široké spektrum slev a dalších výhod.

Aplikaci mohou používat i čeští uživatelé a podporuje celou řadu obchodníků působících na našem území. Co je důležité ještě zmínit je, že uživatelé nejenom nemusí mít fyzické kartičky těchto obchodníků, ale často nemusí mít ani jejich speciální aplikaci, protože i tu Stocard nahrazuje.

HERO

A třetí, o pár týdnů starší akvizicí se stala platforma HERO. To je platforma pro tzv. social shopping. Sociální nakupování je termín z oblasti e-commerce, který je zjednodušeně řečeno založen na osobním doporučení. Ovšem nejde o doporučení předané fyzickým kontaktem, ale typicky přes nějakou sociální síť jako je třeba Facebook. Klarna si hodně slibuje od napojení sítě svých partnerských obchodníků (a je jich asi 250 000) s touto platformou, což by oběma stranám, tj. obchodníkům i Klarně, mělo zajistit další růst. HERO sídlí v Londýně a New Yorku a společnost byla založena v roce 2015, podobně ani ostatní nakoupené společnosti nejsou ve svém oboru úplnými nováčky.

HERO a APPRL se dokonce pohybují ve stejné oblasti, ale zatímco HERO se spíš zaměřuje na konkrétní výrobky a jejich online prodej, tak APPRL je víc platforma pro komunikaci mezi obchodníky a influencery a digitalizaci agendy, která mezi nimi vzniká.

Klarna zcela evidentně útočí na nové oblasti e-commerce a snaží se svým obchodníkům (vlastně klientům) nabídnout širší portfolio služeb, které tak může vytvořit mnohem komplexnější partnerství, než je „pouhý“ Buy Now Pay Later, hlavní produkt Klarny.

Zdroj: tiskové zprávy Klarna

Další doporučené články

Kryptozima skončila, ale co to vlastně je?

Kryptozima skončila, ale co to vlastně je?

Obchodování s kryptoměnami začalo u bitcoinu v roce 2009, takže historie krypta a vzorce chování krypto investorů mají za sebou aktuálně jenom 15 let....
18. 3. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce