4Trans řeší finanční problémy autodopravců po celé Evropě

24. 1. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: marcin jozwiak na unsplash

Nedostatek provozního kapitálu, 90 denní splatnosti faktur, nemožnost dosáhnout na bankovní půjčku a neochota se zadlužovat trápí většinu z 300 000 dopravních firem ve střední a východní Evropě. Český startup 4Trans jim proto poskytuje komplexní služby, které řeší nejen stabilizaci provozního financování, ale i klientské poradenství a zázemí na cestách. Firma profinancovala faktury za více než půl miliardy korun a má již 5 000 prověřených odběratelů. Vizí 4Trans je stát dopravcům po boku jako agilní finanční partner a průvodce podnikáním v autodopravě. Menší a střední autodopravci totiž představují páteř současné e-commerce ekonomiky a svou činností generují až deset procent hrubého domácího produktu (HDP) v Evropě.

Současná vize společnosti se profiluje v režii CEO Jaroslava Tona mladšího, absolventa Oxfordské univerzity, který se zaměřuje na obchodní inovace s pozitivním společenským dopadem. Další management tvoří Alexandr Lagazzi v roli CMO a COO Vlastimil Hrach. Směřování firmy reaguje na nedostatečnou finanční podporu segmentu SME logistiky ze strany bank a zhoršenou vyjednávací pozici menších a středních dopravců vůči větším subjektům. Obor autodopravy je Jaroslavu Tonovi blízký i díky tomu, že sám zažil život na cestách spolu se svým dědečkem, který 30 let jezdil s kamionem po Evropě.

„Práce autodopravců je náročná kvůli vysoké míře zátěže a stresu. Dopravci jsou daleko od rodiny, spí v kabině a doma jsou zřídka. Když se vrátí po týdnu z cest, nechtějí vyměnit volant za kancelář a řešit kontrolu úhrad a rozesílání upomínek. Proto jim poskytujeme okamžitý finanční servis. Když jim v neděli na dálnici dojde nafta a nemají proplacenou fakturu, kterou nemají čas řešit, postaráme se o ně. Po nahrání faktury do systému jim obratem pošleme peníze a oni mohou pokračovat v cestě,“ říká Jaroslav Ton mladší.

Stabilní cashflow pomocí faktoringu

4Trans poskytuje finanční poradenství a okamžité proplacení vystavených faktur prostřednictvím faktoringu. Ten funguje jednoduše – dopravce nahraje fakturu, 4Trans ji ověří a následně profinancuje. Celý proces obvykle netrvá déle než pár minut, umožňuje proplacení 70 procent hodnoty faktury již do hodiny od zadání do klientské zóny a navíc ověřuje platební morálku a finanční zdraví odběratelů. Díky vlastní celoevropské databázi subjektů 4Trans vyvinul vlastní skóring, který umožňuje detailně vyhodnocovat rizikovost každého případu. Vizí 4Trans je stát dopravcům po boku jako agilní finanční partner a průvodce podnikáním v autodopravě.

„Profinancovali jsme faktury za více než půl miliardy korun a máme 5 000 odběratelů. Mezi největší patří společnosti DHL, DPD, Geis, Bohemia Cargo nebo Joppa Logistics. Obrovskou výhodou pro dopravce je fakt, že faktoringem se nijak nezadluží, což jim nechává otevřenou možnost investovat do vlastní expanze. Okamžitým proplacením faktury totiž zlepší svoje cashflow a mohou budovat zdravější byznys,“ uvádí Jaroslav Ton.

Klientská zóna a asistenční služby vzdáleně od domova

Kromě poskytování služeb finanční automatizace chce 4Trans vytvářet také stabilní klientskou a poradenskou síť pro své zákazníky na cestách. „Problémy dopravců na evropských trasách souvisí také s množstvím řidičů, obecně špatnou platební morálkou odběratelů a stoupajícími cenami nafty a benzínu. Proto poskytujeme okamžité řešení a dlouhodobě bojujeme za jejich lepší podmínky: pro naše klienty jsme vyjednali výhodný servis a pojištění, bonusové palivové karty či slevy až 85 % na náhradní díly od špičkových českých dodavatelů,“ dodává Alexandr Lagazzi.

Komentář fintechcowboys

4Trans patří do skupiny fintechových společností, které se zabývají faktoringem, ale od jiných podobných společností nebo bank se liší právě svojí specializací na dopravu. Společnost působí od roku 2018, ale dá se říct, že od té doby nebyla nijak mediálně aktivní, takže je možné, že jste o ní zatím neslyšeli 🙂

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Po krachu společností typu My Forex Funds (MFF), která manipulovala s příkazy klientů, se stále častěji zmiňuje potřeba regulace prop tradingu,...
18. 10. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce