Sociální bankovnictví: britský start-up Kroo získal 17,7 milionů liber
12. 8. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Start-up Kroo se profiluje jako „sociální“ banka, což je skutečně unikátní řešení, protože tradiční retailové banky nabízí bez výjimky řešení financí jednoho klienta. Kroo momentálně získal investici ve výši 17,7 milionů liber a chystá se na spuštění na začátku roku 2022. Jako hlavní cíl uvádí zjednodušení finančních transakcí mezi rodinou a přáteli. Nicméně banka myslí i na udržitelnost a naši planetu, čemuž odpovídají některé plánované funkcionality.
Start-up nabídne předplacenou debetní kartu a nástroje pro sledování osobních i „sociálních“ transakcí. Umožňuje totiž uživatelům tvořit skupiny, ve kterých se dají jednoduše rozdělit a zaplatit účty. Samozřejmostí budou funkcionality jako žádost o platbu nebo instantní platby.
Část svého zisku chce společnost věnovat na dobročinné účely a momentálně slibuje vysadit 20 stromů za každé doporučení od stávajícího klienta. Jiné banky nabízí za doporučení klienta peníze, Kroo nechá vysázet stromy!
Získané finanční prostředky budou použity na rozšíření provozu, rozšíření týmu v oblasti produktu, marketingu, compliance a zákaznického servisu. A protože jde o typickou agilní společnost, bude část peněz z investice využita pro rozvoj nabídky produktů a nové funkcionality do mobilní aplikace.
Andrea de Gottardo, generální ředitelka společnosti Kroo, říká: „Chceme vybudovat největší sociální banku na světě: banku věnovanou svým zákazníkům a světu, ve kterém žijeme.“
Unikátní přístup k produktové roadmapě
Pokud se blíže podíváte na web banky, zjistíte, že zveřejňuje produktovou roadmapu, což jsme zatím nikde jinde nezaregistrovali. Takže tam se třeba dozvíte, že banka počítá i se zobrazováním uhlíkové stopy a s možností offsetovat jednotlivé nákupy (tj. kompenzovat uhlíkovou stopu formou příspěvku na nějaký projekt s pozitivním dopadem na udržitelnost – typicky jde o výsadbu stromů nebo energetické úspory).
Zdroj: tisková zpráva