Klarna a Marqeta vstoupily na 13 nových evropských trhů
14. 12. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Marqeta, globální platforma pro vydávání karet, oznámila, že rozšířila své partnerství s Klarnou, předním poskytovatelem BNPL a nákupních služeb, na 13 nových evropských trhů. Například jde o Spojené království, Německo, Francii, Itálii, Polsko a Rakousko. Tato nová evropská expanze partnerství společností Marqeta a Klarna začala spuštěním nákupní aplikace Klarna ve Spojeném království v květnu 2021. Následovala širší expanze na 12 dalších trhů v září, přičemž Marqeta podporuje jednorázové virtuální karty Klarna na všech 12 trzích.
Marqeta zahájila činnost v Evropě v roce 2018 a v listopadu oznámila, že počet transakcí zpracovaných jejími evropskými zákazníky ve třetím čtvrtletí roku 2021 meziročně vzrostl o více než 340 %. „Klarna zaznamenala v posledních letech významný růst naší spotřebitelské základny, zejména v USA a partneři jako Marqeta podporují tuto trajektorii. Technologická platforma Marqeta nám pomohla rychle realizovat nové nebo vylepšené produkty na komplexních trzích,“ řekl Koen Kӧppen, technologický ředitel společnosti Klarna. „Jsme rádi, že nyní můžeme spolupracovat s Marqetou v Evropě, abychom dál rozvíjeli naši nabídku.“
Společnost Klarna začala v roce 2018 používat platformu pro vydávání karet společnosti Marqeta ve Spojených státech k vytváření jednorázové virtuální karty společnosti Klarna v její mobilní nákupní aplikaci používané k dokončení jakéhokoli nákupu. Marqeta podpořila uvedení Klarny v Austrálii v roce 2020 a její nedávnou expanzi na trh Nového Zélandu. Klarna využívá funkci financování Just-in-Time společnosti Marqeta, která jí poskytuje kontrolu nad celým tokem transakcí, a také robustní, flexibilní technologii společnosti Marqeta a sadu více než 300 otevřených rozhraní API, které umožňují přizpůsobitelné produkty a podporují rychlý globální rozsah společnosti Klarna. .
„Partnerství Marqety se společností Klarna je neuvěřitelným příkladem toho, co může podporovat naše moderní platforma pro vydávání karet, která jim nyní pomáhá postavit se a rozšířit nové platební možnosti na třech kontinentech,“ řekl Jason Gardner, zakladatel a generální ředitel společnosti Marqeta. „Jsme hrdí na to, že Klarna projevila důvěru v naše partnerství, abychom převzali tolik jejich evropských obchodů.“
Poznámka FinTechCowboys: Klarna a Marqeta není jediné spojenectví tohoto švédského gigantu, v letošním roce se Klarna strategicky spojila se společností Stripe a dá se říct, že Klarna útočí na lokální poskytovatele (nejenom) BNPL plateb celosvětově. Aktuální výsledky společnosti jsou úctyhodné: 90 milionů aktivních uživatelů, 250 tisíc napojených obchodníků a asi 2 miliony nákupů denně.
Zdroj: finextra.com