Mallpay se integruje do Qerka, podpoří bezpečné placení v restauracích.
28. 12. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: 3 min
Rychlé odložené platby poprvé míří mimo online – konkrétně do restaurací, barů a kaváren. Fintech Mallpay totiž integroval svou platební metodu do aplikace Qerko, nejrozšířenějšího nástroje na rychlé a v současnosti i bezpečné placení. Ve více než 700 podnicích po celé republice je nově možné útratu zaplatit až po 14 dnech. Mallpay se díky tomu stává největším poskytovatelem BNPL (kup teď – plať později) plateb co do počtu partnerů a jako první v Česku následuje světový trend. BNPL platby totiž do gastronomie míří po celém světě stále častěji a přivádějí s sebou nové zákazníky.
Útratu ve více než 700 restauracích, kavárnách nebo barech bude možné do výše 5000 korun bezplatně posunout až o 14 dní. Pro odloženou platbu stačí v aplikaci Qerko přidat Mallpay jako novou platební metodu. Předchozí registrace není potřeba, zaplatit tedy zvládne i nový uživatel – stačí jen stáhnout aplikaci Mallpay. Schválení odložené platby je pak otázkou několika vteřin a probíhá na základě jednoduchého ověření telefonního čísla na straně Mallpay. Klienti, kteří využívají některý z ověřených účtů Mallpay, mohou využít limit až 50 000 na 50 dnů s možností dalších splátek.
I v případě platby pomocí Mallpay je možné využít veškeré výhody Qerka, jako je například rozdělení účtu na několik částí. Část útraty tedy lze zaplatit na místě kartou a část pomocí odložené platby Mallpay. To je ideální řešení pro případ, kdy někdo z hostů nepočítal s útratou a nemá u sebe hotovost ani platební kartu. Útratu zaplacenou přes Mallpay pak do dvou týdnů v klidu uhradí libovolným způsobem – platební kartou nebo převodem z účtu. Samozřejmostí je načítání věrnostních bodů – a to jak v rámci Qerka, tak služby Mallpay.
“S Qerkem jako první v Česku přinášíme chytré placení do české gastronomie. Počínaje dneškem mohou hosté více než 700 barů a restaurací po celé republice zaplatit útratu až po dvou týdnech a mít své výdaje jednoduše a přehledně pod kontrolou,” zmiňuje Adam Kolesa, CEO Mallpay. “Placení útraty pomocí Mallpay najde uplatnění jak v barech, kde si jednou za čas chceme pořádně užít, tak při spojení pravidelných plateb za meníčkové obědy do jedné. Zároveň leckoho zachráníme v případě, kdy vyrazí do restaurace bez peněz v očekávání, že ho protistrana pozve. A smysl má pochopitelně i v současné situaci, kdy to je jedna z nejnebezpečnějších cest, jak platit.”
Gastronomie potřebuje pomoci, technologie jsou cesta
Česko není jediné, kde odložené, resp. BNPL platby míří do gastronomie. Průkopníkem se letos v létě stala australská služba Payo, která letos v červenci představila cíl vrátit covidem zasaženým restauracím jejich zákazníky. Útratu v restauraci nebo baru umožňuje hostům rozdělit do čtyř po sobě jdoucích splátek. V srpnu se k ní připojil i jeden z největších hráčů ZIP.
A první čísla naznačují, že odložené platby skutečně mají šanci zákazníky rozhýbat. Lidé, kteří tyto platební metody využívají, jsou zpravidla štědřejší a utrácí více. Důvodem je především lepší kontrola nad útratami, které mohou sledovat ve svém telefonu. Pokud si povolí utratit až 1500 korun za večeři, spíše se budou držet u horní hranice této hodnoty. Mají také možnost lépe pracovat s cashflow své domácnosti.
“Česká gastronomie nyní potřebuje silné impulsy. Jednou z důležitých součástí naší mise je přivádět nové hosty a dělat z nich pravidelné zákazníky,” uvádí Lukáš Kovač, spoluzakladatel a CEO Qerka. “Větší rozmanitost a svoboda v placení tomu může pomoci. A BNPL jako fenomén nastupující generace má v gastronomii rozhodně své místo.”
Mallpay se stává nejrozšířenější BNPL službou, pokrývá více než 9000 míst
Integrací do Qerka se opět zvýšil počet míst, kde je možné jednoduše a bezpečně platit s pomocí odložené platby. Mallpay je nyní možné využít už u více než 9000 e-shopů a služeb a v Česku se tak stává BNPL službou s největším množstvím partnerů.
“Do začátku roku jsme startovali se 160 partnery. Nyní se nám díky spojení s největší českou e-commerce platební bránou ComGate a službou Qerko podařilo zvýšit počet partnerů na více než 9000. To je růst o 5500 %,” pochvaluje si Adam Kolesa. “Pro mě navíc letošní rok jasně ukázal, jak rozmanité jsou v Česku možnosti využití BNPL plateb. Už dávno to není jen nákup zboží v e-shopech. Denně se přes Mallpay kupují akční jízdenky, zmrzlina nebo hodiny s online terapeutem,” zakončuje.
Zdroj: tisková zpráva