Vocalls získal 20 milionů na zahraniční expanzi
29. 11. 2022 – fintechcowboys | Doba čtení: 3 min
V-Sharp Venture Studio oznámilo dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Částku dvacet milionů korun vkládá do společnosti Vocalls, která se zabývá vývojem a produkcí hlasových asistentů, tzv. voicebotů. První prototypy voicebotů spustil startup již v roce 2016 a dnes se jejich prostřednictvím stará o rychlou a efektivní zákaznickou komunikaci desítkám firem, mezi které patří např. Alza nebo ČSOB. Získané finanční prostředky by chtěli zakladatelé Vocalls využít především na svou zahraniční expanzi a řadu produktových inovací.
O Vocalls jsme psali v minulých letech několikrát, protože mezi jejich první klienty patřily banky a pojišťovny. Svůj příběh začali zakladatelé společnosti Artem Markevich a Martin Čermák psát před šesti lety, kdy vytvořili a zároveň u klientů implementovali své první virtuální hlasové asistenty. Motivace k jejich vzniku byla jednoduchá a vycházela z každodenního života. Každý má občas problém dovolat se na zákaznickou linku, ať už internetového obchodu nebo třeba banky, a dostatečně rychle vyřešit svůj požadavek. Od počátku tak bylo cílem startupu ušetřit každému volajícímu hodiny na zákaznické lince a poskytnout mu prostřednictvím voicebotů rychlý přístup k řešení problému. Společnostem, které Vocalls využívají, tak dramaticky roste zákaznická spokojenost, a to zejména díky okamžité a prakticky nepřetržité dostupnosti jejich zákaznických linek.
Investice ve formě financí i dlouhodobé podpory
Během dalších let se Vocalls podařilo vytvořit všestranný konverzační nástroj, jehož funkce vychází z konkrétních potřeb jednotlivých klientů i samotného trhu. Produkt Vocalls je koncipován tak, aby klienti mohli využít nejen základních komunikačních scénářů, ale také si hlasového asistenta snadno a rychle přizpůsobit na míru svým vlastním potřebám, a to doslova na pár kliků i bez znalosti programovacího jazyka.
„Své voiceboty testujeme na stovkách tisíc reálných rozhovorů a na jejich základě pak hlasové asistenty postupně ladíme tak, aby byla konverzace s nimi co nejpřirozenější. Fungující spolupráce s řadou významných českých společností nám potvrzuje, že jsou hlasoví boti žádaným a efektivním nástrojem napříč obory – proto se teď chceme kromě dalšího vývoje produktu zaměřit také na jejich expanzi do světa. Investici od V-Sharpu nevnímáme jen jako finanční injekci, ale především jako podporu a mentoring někoho, komu záleží na našem produktu stejně jako nám, a kdo má již zkušenost se škálováním produktu a zahraniční expanzí,“ komentuje investici Artem Markevich, CEO a spoluzakladatel Vocalls.
Voiceboti jako řešení globálního problému
Dnes umožňují Vocalls automatizovat kontaktní centra již několika společnostem zvučných jmen, a to z mnoha různých oborů, např. ČSOB, Zásilkovně či největšímu českému výrobci automobilů ŠKODA AUTO. O kvalitě řešení českého startupu svědčí také tři ocenění v soutěži kontaktních center Czech Contact Center Award 2022, kde uspěly hned dva projekty, na jejichž vývoji se Vocalls podíleli. Všechny portfoliové firmy si voiceboty pořizují z podobných důvodů. Mezi primární požadavky patří zlepšení dostupnosti služby i v těch nejvytíženějších časech, zkrácení čekací doby na lince, ale také řešení nedostatku operátorů a snížení personálních nákladů.
Letos navíc Vocalls rozšířili řadu svých produktů rovnou o několik novinek. Svým klientům nyní poskytují možnost využít také hlasovou analytiku, emailbota nebo tzv. advisora, který radí operátorům na lince s vhodnými a pohotovými odpověďmi, a to přímo v průběhu hovoru. Kromě toho uvedli do světa produkt LiveTranslate, který dokáže překládat cizojazyčné hovory mezi operátorem a volajícím, rovněž v reálném čase.
„Vocalls vyvíjejí a úspěšně implementují velmi pokročilou technologii, která výrazně předbíhá existující konkurenční řešení. V tom, že jejich produkt dokáže plnohodnotně nahradit živého operátora i ve složitých konverzačních procesech, vidíme obrovský potenciál napříč různými obory i světovými trhy. Stejně jako naše další portfoliové startupy řeší i Vocalls globální problém, a to s konkrétním cílem – zákaznickou komunikaci nejen maximálně zdigitalizovat a zefektivnit, ale též ji pro koncové zákazníky zpřístupnit v jakémkoli čase a bez otravného čekání – voicebot se vám totiž věnuje okamžitě. Vocalls se přitom záběrem klientů pohybují v oblastech, které jsou nám nejbližší, tedy v e-commerce, logistice a fintechu,“ dodává Matej Zabadal.
Zdroj: tisková zpráva