Fintech v UK pomáhá lidem – deset členů se připojilo ke kampani Pledge 2025
29. 12. 2022 – Richard Šubrt | Doba čtení: 2 min
Fintechový sektor ve Velké Británii se spojil a v září zahájil kampaň Fintech Pledge pro rok 2025. Cílem je pomoci běžným občanům řešit krizi v souvislosti s nárůstem životních nákladů. Ta stále přetrvává v důsledku neúspěšných postpandemických opatření na obnovu ekonomiky a vlivem brexitu. Nyní se do kampaně připojilo dalších deset společností.
V abecedním pořadí se jedná o tyto fintechy:
- Blue Motor Finance – poskytovatel financování automobilů a půjček
- Canopy – služba budování úvěrů pro nájemce
- Financial Inclusion Alliance – politická a regulační síť
- Open Banking Excellence – komunitní a znalostní centrum
- PayPlan – poskytovatel dluhového poradenství a správy
- Penny – agregátor důchodů
- Plaid – otevřená bankovní síť
- StepChange Debt Charity – charitativní organizace
- Tink – platforma otevřeného bankovnictví
- Wollit – služba budování úvěrů
Slib, který složily Zopa Bank a ClearScore, si klade za cíl zprostředkovat do roku 2025 deset milionů spotřebitelských „akcí“, které zlepší finanční zabezpečení britských spotřebitelů. Kampaň propojí britské občany s platformami, díky kterým mohou snáze zvyšovat úspory, zlepšovat své úvěrové skóre, konsolidovat dluhy, šetřit na výdajích na domácnost nebo také snižovat účty za veřejné služby.
Těmito „akcemi“ se rozumí specifické jednání ze strany signatářů Pledge 2025, jako je například poskytnutí finančního poradenství, krátkodobého úvěru nebo konsolidace dluhů domácnosti.
Členové se dohodli, že musí jasně definovat, měřit a kvantifikovat akce, které přispívají k cíli kampaně. K dnešnímu dni byl nahlášen více než jeden milion akcí od všech členů dohromady, přičemž 530 000 již bylo uveřejněno na webových stránkách pledge2025.org.
Pledge 2025 také otevřel v rámci přípravy na další růst iniciativy v roce 2023 tři nové členské kategorie:
- Registrované charitativní organizace, jejichž cílem bude poskytovat odborné znalosti týkající se finanční odolnosti.
- Průmysloví integrátoři, kteří zajistí seznámení se s jejich ekosystémy a pomohou akcelerovat chod celé iniciativy a naplnění jejího cíle.
- Externí podporovatelé a „spojenci“ iniciativy, kteří ačkoliv nenabízejí produkty, jež by přímo spadaly pod tuto iniciativu, o ní mohou zvyšovat povědomí a vnášet ji do debat ve svých specifických odvětvích.
Jaidev Janardana, CEO v Zopa Bank, uvedl: „Finanční obavy z dopadů inflace a rostoucích úrokových sazeb mají vliv na více lidí než kdy jindy. Nedávné údaje FCA (Financial Conduct Authority) ukázaly, že každý čtvrtý dospělý má finanční potíže nebo je na jejich pokraji, zatímco údaje ONS (Office for National Statistics) zjistily, že téměř polovina dospělých žijících ve vlastním bydlení a přes 30 % dotázaných, kteří žijí v podnájmu, mají problém zaplatit faktury za energie či nájem. Spuštění Pledge 2025 byl pro nás přirozený krok, protože zlepšování finanční situace našich zákazníků jsme měli vždy v DNA, bylo ale fantastické vidět, kolik fintechů a nyní již ‚spojenců‘ s námi naši vizi sdílí. V současné době se připravujeme na uvedení naší první sady partnerství pro rok 2023. Tímto vybízím členy britského fintech ekosystému, aby pomohli spotřebitelům překonat tento finanční šok tím, že se k Pledge 2025 připojí.“
Po úspěšné počáteční fázi, ve které se Pledge 2025 soustředil hlavně na hledání partnerů a spojenců, se nyní zaměří na plnění slibů, jimiž své členy váže, a přesune svou pozornost na měření dopadu svých spotřebitelských „akcí“. Iniciativa taktéž chce vybudovat další víceletá partnerství s ostatními spotřebitelskými značkami s cílem oslovit jejich stávající spotřebitele.
Zdroj: finextra.com