„Na účtu máte sedmnáct haléřů…“ aneb bulharská Fibank zavádí hlasová menu do svých bankomatů
11. 1. 2023 – Richard Šubrt | Doba čtení: < 1
Fibank (bulharská první investiční banka) začátkem roku zavedla na svých bankomatech funkci hlasové navigace.
Ta je dostupná na 60 zařízeních banky umístěných na klíčových místech ve velkých městech. Nevidomí klienti Fibank si díky ní mohou vybrat peníze z bankomatů zcela bez asistence a pouze pomocí numerické klávesnice pod obrazovkou. Informace jsou poskytovány prostřednictvím headsetu, který vlastní zákazník a jenž je zapojen do portu na přední straně zařízení. Každý krok transakce je navíc detailně popsán, což umožňuje zrakově postiženým bankomaty využívat naplno. Dlouhodobým cílem Fibank je, aby tuto funkci měl každý nový bankomat.
Inovace je v souladu s Agendou pro udržitelný rozvoj pro rok 2030 vydanou Organizací spojených národů. Ta jasně uvádí, že zdravotní postižení nemůže být důvodem nedostatečného přístupu k rozvoji a realizaci lidských práv. Rámec udržitelného rozvoje (SDG) zahrnuje sedm cílů, které výslovně odkazují na osoby se zdravotním postižením, a šest dalších cílů se týká zranitelných osob, mezi něž patří osoby se zdravotním postižením.
Podobný trend lze také pozorovat ve vysoce rozvinutých zemích, kde bankomaty pro nevidomé instalují velké mezinárodní banky jako Wells Fargo, Citibank, Bank of America, Royal Bank of Canada a další.
Zdroj: finextra.com