Lemonade, peer-to-peer pojištění v praxi
26. 9. 2016 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Lemonade chce změnit stojaté vody pojišťovnictví nabídkou peer-to-peer pojištění. Princip služby spočívá v podobném modelu, který dnes funguje v oboru peer-to-peer půjček. Lemonade chce sdružovat investory, kteří budou ochotni podílet se na pojištění jiných lidí a hledají levnější řešení, než existuje aktuálně na trhu.
Pojišťovna nepracuje se svými penězi, pouze je spravuje. Nastavila si výši úplaty na 20 % z pojistného. A neopomněla okomentovat, že průměrná nákladová marže ve spojených státech je 35 %. Lemonade odebrala nejen distribuční náklady (provize), ale minimalizovala i své vlastní, a to co největší automatizací. Tento princip znamená, že pojišťovna nevydělává na tom, že odmítne pojistné plnění a nikdy se tak nedostane do konfliktu se svými zákazníky.
Podle Financial Times, bude společnost po nových klientech chtít, aby při vyplňování údajů do pojistné smlouvy, uvedli i jednu z 15 nabízených charitativních organizací. Klienty se stejným výběrem, bude spojovat do speciálních fondů, z nichž bude vyplácet i pojistné částky. Pokud na konci roku ve fondu zbudou finance, pošle částku uvedené charitativní organizaci. Zákazníci vědí, že podvodem by poškodili charitu a ne pojišťovnu, aktivují své lepší já. Všichni tak jen získají.
Lemonade byla založena v New Yorku koncem minulého roku, se vstupním kapitálem 13 milionů dolarů. Prozatím se bude muset vypořádat s obrovskou zátěží regulace pojišťovnictví.
Bude v příštích letech znamenat Lemonade v pojišťovnictví to samé jako Uber pro dopravu a Airbnb pro ubytování?
Zdroj: Yahoo Finance, Financial Times