Partners představují mobilní one-stop shop banku
26. 10. 2023 – Julia Gorbatiuc | Doba čtení: 3 min
Finanční skupina Partners oznámila, že na jaře 2024 konečně spustí dlouho očekávanou novou banku. Jedná se o první poradenskou banku na českém trhu, která nabídne svým klientům nejen klasické bankovní služby, ale také osobní servis finančních poradců a srovnávače široké nabídky finančních produktů. Součástí banky bude Partners Apka, která klientům zastřeší jejich veškeré osobní finance v jedné mobilní aplikaci. V listopadu banka zahajuje pilotní provoz.
České bankovnictví prošlo během své téměř třísetleté historie vývojem od inovativní české Živnobanky přes komunistický režim s monobankou až po kompletní bankovní digitalizaci. Partners Banka uvádí, že dalším krokem evoluce českého bankovního sektoru je poradenské bankovnictví, zaměřené na zajištění finančního zdraví a na růst bohatství svých klientů.
Otevřená architektura a kvalifikovaný osobní servis
Partners zdůrazňuje, že hlavním benefitem Partners Banky bude otevřená architektura, která umožní zapojit do nabídky finanční produkty poskytovatelů třetích stran. Takže ve finále se z nové banky stane skutečný one-stop shop ve finančních službách, jelikož svým zákazníkům otevře rychlý přístup k rozsáhlejším a rozmanitějším službám finančního trhu. Prostřednictvím mobilní aplikace banka poskytne informace o finančním zdraví jednotlivce nebo jeho rodiny a nabídne online srovnání produktů s okamžitou možností sjednání či změnou.
Poradenské bankovnictví chtějí budovat na základě sjednocení rozsáhlých zkušeností finanční poradenské společnosti a přístupů k podrobným bankovním datům klientů. „Koncept poradenského bankovnictví je inovativním, byť dalším přirozeným vývojovým stupněm stávajícího fungování bankovního sektoru ve spojení s nezávislým poradenstvím, díky kterému se klienti nemusí omezovat pouze na nabídky jednoho finančního ústavu. Nezávislí finanční poradci tak mohou klientům ušít řešení na míru výběrem vhodných produktů od desítek finančních institucí. Klientům tak můžeme nabídnout nejkomplexnější bankovní řešení na trhu,“ uvádí Marek Ditz, generální ředitel Partners Banky.
Mobile Only abanka pouze v oblaku
Partners Banka bude jako první banka plně využívat cloudové řešení, tedy bez využití vlastních datových center. Zároveň bude zcela bezpapírová. „Nemáme jen jeden cloud, na kterém bychom byli závislí, ale máme jich více. A všechny klientské aplikace běží v těchto cloudech, které nám poskytují ty největší globální technologické firmy. Přičemž tato cloudová řešení se nejen doplňují, ale i zastupují v případě problémů, a všechna jsou umístěna v zemích EU,“ vysvětluje Marek Ditz s tím, že providery jsou firmy jako Amazon, Google, Microsoft, Oracle a další.
Inovativně si Partners počíná i v přístupu k uživatelské dostupnosti bankovního účtu: jediným nástrojem pro správu financí bude mobilní aplikace, kterou záměrně nedoplní tradiční internetové bankovnictví, a to z důvodu co nejvyšší bezpečnosti. „Eliminaci uživatelských jmen a hesel a jejich nahrazení autentizací prostřednictvím otisku prstu, PINu či detekce obličeje považujeme za klíčové pro boj s množícími se phishingovými útoky, které jsou čím dál propracovanější a týkají se téměř výhradně internetového bankovnictví,“ komentuje Ditz. Věří, že se v Partners Apce povedlo navrhnout design a ovládání tak, aby dokázala unést velké množství obsahu a funkcí, které budou postupně přidávány, a přitom zůstala jednoduchá a přehledná.
Žádné voiceboty, osobní kontakt zaručen
Oproti stávajícímu trendu, který přesouvá veškerou komunikaci zákazníka s bankou do digitálního AI světa, Partners usiluje o obnovení pozice takzvaného rodinného bankéře. Proto jedním ze zásadních rysů nové banky bude kvalifikovaný poradenský servis a každý klient bude mít svého osobního poradce, kterého si bude moci vybrat v aplikaci podle svých preferencí z několika stovek vyškolených poradců Partners. S tímto poradcem, který bude zároveň vystupovat i jako osobní bankéř, si může klient kdykoliv zavolat. Kromě čísla na poradce bude mít klient přímou linku na call centrum, kde si na rozdíl od ostatních bank nebude povídat s virtuálním asistentem nebo voicebotem, ale se skutečným člověkem.
Osobní kontakt najdou klienti také na více než 160 pobočkách. „Naše franšízové pobočky mají za sebou už přes deset let na trhu a dnes plánujeme jejich rebranding na pobočky Partners Banky. Jejich počet stále roste, těšíme se, že brzy budeme mít třetí či čtvrtou největší bankovní síť u nás,“ konstatuje Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners. Více než 1 900 certifikovaných poradců Partners prochází nyní školením na poskytování bankovních služeb a na jejich efektivní propojení se stávající nabídkou.
Partners Banka bude zanedlouho spuštěna v pilotním provozu: „Máme tři fáze startu. Ostrý provoz pro pár desítek zaměstnanců spustíme 1. listopadu. Následně budeme postupně rozšiřovat počty interních spolupracovníků a poradců až do plného Friends and Family provozu, do kterého se v lednu a únoru zapojí celá síť Partners a rodinní příslušníci. Partners Banku plánujeme pro veřejnost spustit v prvním čtvrtletí 2024 a do deseti let bychom rádi nabídli své osobní i digitální služby alespoň půl milionu klientů ve všech zemích,“ říká Borkovec.
Banka je koncipována jako bezpoplatková a všechny základní služby bude nabízet zadarmo. Zdarma bude jak výběr ze všech bankomatů doma i v zahraničí, vedení účtů, domácí platby i platby po Evropské unii, tak i vydání platební karty k běžnému účtu.
Zdroj: TZ Partners Banka