Reklama

Švédská banka propustila svého světově proslulého AI asistenta, Amelii

Švédská online banka Nordnet vyhodila svého virtuálního asistenta, Amelii. Amelia, využívaná desítkami velkých firem po celém světě, byla vyvinuta americkou společností IPSoft, zabývající se umělou inteligencí.

12. 7. 2018 – | Doba čtení: < 1

Vedoucí švédská online banka Nordnet se zbavuje Amelie, spolupracovnice založené na umělé inteligenci. Důvodem je podle Dagens Industri (Di) její nedostatečná výkonnost.

Když ji v roce 2017 Nordnet spustil, prvním úkolem Amelie bylo urychlit nabírání nových zákazníků a později zlepšit zákaznickou spokojenost. Nordnet říká, že ani v jednom ale neobstála.

„Zkusili jsme ji v kontaktu se zákazníky a odezva byla dobrá, ale ne ohromující, takže teď v krátkém horizontu dáváme v rámci našeho zaměření se na umělou inteligenci prioritu jiným věcem,“ řekl Peter Dahlgren, generální ředitel Nordnet.

Systém umělé inteligence IPSoft je hodnocen jako nejlepší na světě

Digitální pracovnice Nordnet byla spuštěna prostřednictvím partnerství s americkou technologickou společností IPSoft v roce 2017. Amelia je hodnocena jako jeden z nejlepších systémů umělé inteligence a v současné době ji využívá na 50 velkých společností v odvětvích sahajících od zdravotní péče až po finance.

Podle IPSoft může být Amelia vytrénovaná k rozpoznávání slov a frází ve více než 100 jazycích.

Jiná švédská společnost používající Amelii – s výrazně větším úspěchem – je švédská banka SEB. Loni SEB získala cenu AI odvětví, a to za svoji práci na vylepšení jak externích, tak interních operací prostřednictvím Amelie.

Na svých webových stránkách IPSoft tvrdí, že Amelia od svých partnerů vyžaduje rozsáhlý trénink. V případě, že na hlase založený asistent „není schopen problém vyřešit, předá úkol svému lidskému kolegovi“ a pak jej pozoruje a učí se od něj.

Pokud jde o Nordnet, Amelia si s ním dobře nesedla. Generální ředitel Nordnet, Peter Dahlgren, podotkl, že společnost nebyla s IPSoft přímo nespokojena, ale že teď zaměří svoje úsilí na jiné oblasti. Jednou z nich je odhadování zákaznického chování a preferencí prostřednictvím umělé inteligence: Nordnet aktuálně pracuje na Netflixem inspirované službě, která by mohla zákazníkům nabízet akcie ke koupi, a to v závislosti na jejich předchozích obchodech.

Zdroj: BusinesInsider

Další doporučené články

N26 spustila sdílené účty v dalších zemích

N26 spustila sdílené účty v dalších zemích

Digitální banka N26 spustila na začátku dubna funkci Sdílených účtů na nových 21 trzích. Sdílené účty umožňují zákazníkům N26 spravovat...
30. 4. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Argentina zavedla povinnou registraci krypto firem

Argentina zavedla povinnou registraci krypto firem

Poslední krok Argentiny k prosazení registračních požadavků pro společnosti s kryptoměnami vyvolal diskuse v globální kryptoměnové komunitě. Iniciativa, kterou vedla Comisión Nacional de...
10. 4. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Společnost Robinhood uvádí na trh kreditní kartu

Společnost Robinhood uvádí na trh kreditní kartu

Společnost Robinhood, která se specializuje na obchodování s akciemi, pokračuje v expanzi mimo svoji původní oblast a uvádí na trh kreditní kartu s řadou...
8. 4. 2024 – Doba čtení: < 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce