Reakce Alipay na koronavirus: totální digitalizace
16. 3. 2020 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Společnost Alipay oznámila svůj tříletý plán na podporu digitální transformace 40 milionů poskytovatelů služeb napříč Čínou. Tento plán už zřejmě připravovali nějakou dobu, ale byl urychlen současnou situací, která nahrává zvýšené potřebě digitálního života.
Na Alipay partnerské konferenci v Hangzhou řekl ředitel společnosti Ant Financial Simon Hu, že společnost otevírá svou platformu čínským poskytovatelů služeb, aby se stala platformou pro různé digitální služby.
Významným posunem obchodního zaměření od finančních k digitálním službám Alipay ukazuje, že chce vytvořit „otevřený živý digitální ekosystém, který nabízí uživatelům bránu do komplexního digitálního životního stylu.“
Čínský Big Tech říká, že byl inspirován velikostí reakce na svou motivaci vývojářů k vytvoření mini programů na pomoc s dopadem epidemie Covid-19.
Během týdne se ozvalo více než 1200 vývojářů a vytvořili 181 mini programů na Alipay app, včetně nabídky bezkontaktní dovážkové služby a bezkontaktní lékařské poradny.
„Sektor služeb v Číně je stále v počátcích digitální transformace, a to znamená, že má obrovský nevyužitý potenciál,“ říká Simon Hu a dodává: „Uprostřed probíhající epidemie koronaviru jsme také viděli, jak lze digitální technologie využít k tomu, abychom pomohli poskytovatelům služeb stát se agilnějšími a účinně reagovat na rychle se měnící tržní prostředí.“
V roce 2019 vzrostl podle průzkumu společnosti Alipay počet hledaných odkazů na životní styl pomocí Alipay app oproti roku 2018 o 300 procent.
„Od začátku závisel úspěch Alipay na úspěchu partnerů a to je proč věříme, že jediný způsob, jak nejlépe sloužit spotřebitelům, je otevřít více naši platformu, aby poskytovatelé služeb mohli lépe pracovat s požadavky spotřebitelů.“
Zdroj: fintechfutures
Foto: Annie Spratt na Unsplash