Activehours dělá z každého dne výplatní den
13. 1. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Představte si, že nemusíte na svoji výplatu čekat celý měsíc. Že peníze za práci, kterou odvedete, dostanete okamžitě po skončení pracovní doby. A že jediné, co za to zaplatíte, bude dobrovolné „spropitné“. Převrátit výplatní proces vzhůru nohama je cílem fintech startupu Activehours. V tom mu má dopomoct i poslední investice ve výši 22 milionů dolarů.
Službu, kterou společnost Activehours poskytuje, lze v zásadě přirovnat k bankomatu. Umožňuje lidem, okamžitě uhradit např. neočekávanou opravu auta, aniž by jim za to účtovala vysoké úroky. Místo toho nabízí svým uživatelům možnost zaplatit poplatek za službu ve formě tzv. dobrovolného spropitného ve výši, kterou oni sami považují za férovou.
Activehours nezajímá platební historie zákazníka ani nepožaduje číslo jeho sociálního zabezpečení. A tak jeho služeb může využít každý, kdo má běžný účet a práci. I když v zásadě nezáleží ani na konkrétním zaměstnavateli. Activehours má s některými společnostmi uzavřené partnerství co celý proces ještě ulehčuje. Příkladem může být spolupráce se společností Uber, pro jehož zaměstnance je přístup ke službě ještě jednodušší.
Jakkoli nepravděpodobné se to zdá, systém funguje. Faktem je, že i když Activehours nechce prozradit průměrnou výši spropitného, společnost prosperuje a generuje zisk. Své služby v současné době poskytuje zaměstnancům více než 12 000 firem.
Ve světě, kde se velká většina peněžních transferů odehrává digitálně, totiž 14denní nebo dokonce měsíční výplatní termíny začánají ztrácet smysl. Stále více lidí dává přednost samostatné výdělečné činnosti před klasickým zaměstnaneckým poměrem. Podle nedávné studie bude svobodné povolání do roku 2020 provozovat až 40 % všech pracujících Američanů.
Otázkou zůstává, zda je okamžitý přístup k vydělaným penězům dobrý také pro samotné uživatele. Activhours nezapomíná ani na tuto problematiku a pomáhá svým zákazníkům i se správou jejich financí, tak aby si svoji výplatu každý den nevybrali do posledního dolaru a nespadli do dluhové pasti.
V následujících letech by lidé měli převzít nad svými financemi ještě větší kontrolu: pracovní síla se mění a svět stále více směřuje k tzv. mikrotransakcím. V centru toho všeho přitom bude stát mobilní telefon. Activehours není jedinou společností, která se toho rozhodla využít. Na to, aby měli zaměstnanci přístup k vydělaným penězům dřív než ve výplatní den, se zaměřily např. také PayActiv a FlexWage.
Zdroj: TechCrunch.com