Aukro.cz začalo jako první on-line tržiště umožňovat platby pomocí multibankingového platebního tlačítka Platba z účtu od České spořitelny
3. 12. 2019 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
„Pro klienty je hlavní výhodou při používání univerzálního platebního tlačítka jednoduchost a přehlednost. Klient internetového bankovnictví nemusí při placení vyplňovat údaje o kartě a složitě hledat v seznamu konkrétní platební tlačítko své banky,” říká Martin Medek, šéf Otevřeného bankovnictví v České spořitelně a doplňuje: “Obchodníci navíc šetří čas a náklady na správu více platebních tlačítek najednou a poskytují univerzální a přehledné řešení pro zadávání internetových plateb na jednom místě,“ dodává Medek.
“Celou implementaci platebního tlačítka se podařilo na míru vyladit za měsíc a půl. Za posledních 30 dnů proběhlo skrze platební tlačítko na Aukru přes 2600 plateb, přičemž téměř 90 % klientů uvedlo, že je s touto platební metodou velmi spokojeno,” zmínil Petr Zíma, který měl za Českou spořitelnu implementaci platebního tlačítka pro Aukro.cz na starost.
Platební tlačítko Platba z účtu je prvním využitím možnosti tzv. nepřímého platebního příkazu (PISP), který je součástí evropské směrnice PSD2. Ta finančním institucím v Evropské unii nařizuje otevřít se třetím stranám v rámci tzv. otevřeného bankovnictví.
Platba z účtu doplňuje v portfoliu internetových platebních řešení České spořitelny platební tlačítko Platba 24, které dominuje trhu internetových platebních tlačítek a realizuje se přes něj zhruba 70% (4,7 miliardy korun za rok) všech plateb přes platební tlačítko v České republice. Platba přes platební tlačítko je platba, kdy klient na internetu neplatí za zboží a služby svou platební kartou, ale kliknutím na platební tlačítko platí přímo ze svého internetového bankovnictví, kde dojde s každou platbou k automatickému vygenerování platebního příkazu.
Platební tlačítka jsou standardní součástí platebních bran většiny významných internetových obchodníků. Přestože dnes prostřednictvím platebního tlačítka dnes proběhne okolo 5 % všech internetových plateb na českém internetu, jde o preferované řešení u stabilní skupiny klientů, kteří nechtějí na internetu přepisovat údaje ze svých platebních karet, ať už z důvodů bezpečnosti nebo z důvodu větší uživatelské pohodlnosti.
ZDROJ: Tisková zpráva