Banco Santander dostala pokutu za to, že nutí klienty používat telefony k bankovnictví
19. 3. 2022 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Španělská mezinárodní banka Banco Santander byla nucena odškodnit zákazníky za to, že svým klientům znemožnila používání online bankovnictví bez použití mobilního telefonu. Tři roky stará kauza se konečně dočkala rozuzlení.
Konkrétní případ má původ v roce 2019, kdy banka provedla nové změny vyžadované legislativou ohledně přihlašování a ověřování totožnosti. Banka pro sjednávání produktů začala používat SMS kód nebo odkaz v mobilní aplikaci. Banka nenabídla žádný alternativní způsob pro zasílání hesel (emailem, čipovou kartou nebo třeba pevnou linkou). Zákazníci, kteří neměli mobilní telefon nebo žili v oblasti s nerovnoměrným pokrytím mobilního signálu, byli informováni, že budou muset navštívit pobočku nebo kontaktovat call centrum, aby získali přístup ke službám.
Společnost Santander nakonec o rok později zaznamenané problémy začala řešit a provedla změny ve svých systémech, aby zákazníkům umožnila ověřit se prostřednictvím e-mailu. Nicméně to už bylo pozdě a část klientů mezitím podala stížnost u finančního ombudsmana, který nyní rozhodl ve prospěch zákazníků. Pravděpodobně se jednalo o převážně starší klienty, kteří si s chytrými telefony příliš nerozumí nebo je ani nemají. A tak banka na základě zákonů o diskriminaci podle věku dostala pokutu resp. povinnost jednotlivým klientům vyplatit odškodnění.
Zdroj: finextra.com