Bankovní skupina Lloyds zavádí hlasovou identifikaci
15. 10. 2018 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Bankovní skupina Lloyds představuje technologii hlasového ověření od Nuance, bude jí identifikovat své zákazníky volající do jejích call center.
Zákazníci registrující se k Voice ID budou požádáni o to, aby řekli „můj hlas je moje heslo“, a tím si vytvořili jedinečnou hlasovou stopu. Když příště zavolají a budou chtít přistoupit ke svému účtu, jejich hlas bude analyzován na základě více než stovky unikátních vlastností, a to včetně jejich přízvuku, toho, jak rychle mluví, a jedinečné velikosti a tvaru jejich hlasového rejstříku, aby se zjistilo, jestli volající odpovídá uložené hlasové stopě.
Martin Dodd, výkonný ředitel telefonického bankovnictví Bankovní skupiny Lloyds, řekl: „V dnešní době používáme napříč našimi připojenými životy stovky hesel, a pamatovat si každé z nich může být těžké. Hlasová identifikace dělá telefonické bankovnictví s námi bezpečnější, rychlejší a jednodušší, než když si musíme pamatovat často těžkopádná hesla, a my jsme pyšní na to, že tuto technologii dáváme k dispozici našim zákazníkům.“
Bankovní skupina nasazuje tuto službu napříč všemi svými frančízami, Lloyds, Halifax i Bank of Scotland, a navazuje tak na pilotní testování, které provedla na více než 50 tisících zákaznících.
HSBC jako první uvedla systém Nuance pro své zákazníky v souvislosti se svým přímým bankovnictvím First Direct v roce 2015. Barclays Bank ho nasadila v roce 2016.
Zavedení technologie nebylo bez problémů. Po rozšíření přístupu, který zahrnoval všech jejích 15 milionů zákazníků z Velké Británie, byla HSBC nucena zvýšit citlivost funkcionality poté, co ji obešli reportér BBC a jeho bratr-dvojče.
Zdroj: Finextra