BBVA zdvojnásobí počet AI odborníků na 400
11. 9. 2024 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
BBVA zvýší počet odborníků na AI a otevírá „AI továrny“ v Mexiku a Turecku, které se připojí k současnému AI výzkumnému centru ve Španělsku.
Nově nabíraní pracovníci, kterých má být kolem 230, obsadí pozice AI a data výzkumníků, odborníků na machine learning, AI developerů, datových architektů a také produktových stakeholderů.
Noví zaměstnanci jsou součástí globální strategie náboru technologických talentů u španělského poskytovatele finančních služeb. Za poslední dva roky BBVA přidala ke své pracovní síle 7 187 profesionálů v oblasti dat a technologií – toto číslo plánuje v roce 2024 zvýšit o 2 700 nových zaměstnanců. Skoro polovina pak má přijít přímo do španělských ústředí banky v Madridu, Bilbau a Barceloně.
Některé z projektů, na kterých BBVA AI Factory v současné době pracuje, zahrnují vytvoření plně konverzačního virtuálního asistenta, který zjednoduší uživatelskou zkušenost v digitálních kanálech. Dále se jedná o vývoj nástrojů „kopilota“, které pomohou manažerům zvýšit efektivitu jejich práce a zlepšit vztah se zákazníky.
„Neustále se snažíme optimalizovat práci, kterou děláme, a hledáme maximální hodnotu AI pro zákazníky,“ vysvětluje Ignacio Teulón, globální ředitel BBVA AI Factory. „Jednotlivé AI moduly jsou pro nás jako kostičky lega, které mohou být použity v různých obchodních situacích.“
Otevření nových center přichází jen několik měsíců poté, co se BBVA stala první evropskou bankou, která vytvořila alianci s OpenAI a nasadila mezi zaměstnance 3000 licencí ChatGPT Enterprise ve snaze zvýšit produktivitu a efektivitu procesů a zároveň stimulovat inovace.
Poznámka FinTechCowboys: BBVA, která působí v řadě zemí, se tradičně řadí mezi nejlépe hodnocené technologické a inovativní banky v různých průzkumech a soutěžích. To, že se takovým způsobem vrhla na práci s daty a AI, je v poměrně velkém kontrastu s českými bankami, jejichž největší hit je zlepšování mobilních aplikací a core-banking systémů. Ano, hezčí front-end je fajn, ale ve skutečnosti k velkým zlepšením nedochází a skutečné zlepšení UX a CX prostřednictvím inovací jsme už nějakou dobu nezaznamenali. Tak snad pro ně bude BBVA velkou inspirací.
Zdroj: finextra.com