Do Simplea s Bankovní identitou
6. 7. 2021 – Julia Gorbatiuc | Doba čtení: 2 min
Pojišťovna Simplea se napojila na digitální službu BankID, a tím umožnila klientům sjednávat pojištění a přistupovat ke svým službám se stejnými údaji jako do jejich internetového bankovnictví. Tím se Simplea stala prvním českým insurtechem a obecně první pojišťovnou, který zavedl využívání metody bankovní identity.
Pojišťovna Simplea patří do finanční skupiny Partners a na Český trh vstoupila v roce 2019 s nabídkou jediného produktu – životního pojištění, u kterého ale svým klientům poskytuje garanci plnění. Teď svou službu obohatila o možnost využiti již ověřené bankovní identity bez nutnosti znovu podstupovat procesy AML a KYC při ověřování totožnosti.
„Mám velkou radost, že jsme spustili identifikaci a sjednání Simplea pojišťovny s BankID. Online proces pro poradce a jejich klienty to velmi zrychlí a zjednoduší a od toho má Simplea i své jméno“, okomentoval Petr Borkovec, ředitel finanční skupiny Partners. „Nejvíce jsem však rád, že jsme v technologiích rychlí, první i funkční. A Simplea je první pojišťovna s implementovaným BankID! A to mi potvrzuje, že jsme dali důvěru správným lidem a znovu to i potvrzuje správnost odvážné strategie vyvinout si vlastní core systém pojišťovny na míru“.
Bankovní identita je způsob identifikace klienta, kdy si společnost „přebírá“ identifikaci od banky, kde má zřízený účet. A BankID je digitální platforma, která napojení na jednotlivé banky agreguje do jedné aplikace. Pro úspěšnou integraci se stačí napojit na API BankID a máte k dispozicí ověřené bankovní identity klientů, kterým můžete důvěřovat. „Ulehčí sjednání různých produktů, kde je třeba ověřit identitu člověka, tedy že klient, který sedí u počítače, je skutečně ten, za koho se vydává,“ uvádí Martin Švec, generální ředitel pojišťovny Simplea.
V praxi to pak funguje tak, že společnost, do které se nový uživatel pokouší zaregistrovat nebo přihlásit, mu pošle odkaz směřující na stránky BankID. Tam si uživatel vybere svoji banku a přihlásí se do internetového bankovnictví. K přihlášení použije svoji standardně používanou metodu – u někoho to může být jméno, heslo a třeba SMS, někdo jiný použije mobilní klíč. V rámci bankovnictví pak zpravidla jedním klikem udělí povolení bance, aby předala příslušné osobní údaje dané společnosti. Podle typu služby to mohou být základní údaje jako je jméno, příjmení a datum narození, ale také to může být komplexní set podléhající AML požadavkům.
„Máme za sebou další fázi v digitalizaci České republiky. BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu. Těší nás, že inovativní lídři svých oborů již BankID implementovali a nabízejí svým klientům. Věřím, že je to jen začátek dalšího rozvoje,“ uvádí Jan Blažek, člen představenstva Bankovní identita, a.s., která BankID pro firmy provozuje. Více si o pokrocích integrace BankID do firemního sektoru můžete přečíst v jeho nedávném rozhovoru s FintechCowboys.
Finanční skupina Partners plánuje expanzi na Slovensko, kde bude vystupovat pod novým brandem Simplea a plánuje vybudovat franšízovou síť bankovních a poradenských poboček Simplea Point. Simplea pojišťovna i na Slovensku bude stejně jako v ČR nabízet jednoduché životní pojištění s 99% garancí pojistného plnění. Všechny finanční produkty budou pro klienty integrovány do jednoho komplexního systému, který již brzy podpoří bankovní mobilní aplikace vyvíjená společně s projektem Partners Banky.
Zdroj: Simplea, Bankovní identita