Fidor, měli by se bankovní veteráni v Německu začít bát?
25. 7. 2016 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Nové fintech projekty to nemají vůbec jednoduché. Musí bojovat s tradičními bankami, které disponují ohromnými finančními zdroji, jejich klienti mají převážně velkou averzi k jakémukoliv riziku a v neposlední řadě musí bojovat s rostoucí mírou regulace bankovního trhu.
Novou cestou jak prorazit na konkurenčním bankovním trhu by mohlo být spojení startupu s nějakým velkým hráčem ze světa telekomunikací nebo médií. Nově se to podařilo v Německu, kde se spojila malá internetová banka Fidor, které má nyní cca 100 000 klientů, s telefonním operátorem Telefonica. Nabízejí společně účty, platební karty a drobné půjčky. Telefonica si tak vylepšuje příjmy a hlavně zlepšuje loajalitu klientů a Fidor získá přístup k 43 milionům klientům Telefoniky. Z toho by se už velkým hráčům jako Commezbank (16 milionů klientů), nebo Postbank (14 milionů klientů) mohlo udělat nevolno.
Velké banky se více než startupů doposud nejvíce obávali technologických gigantů, jako jsou Google, Apple, nebo Amazon, kteří jsou až neúprosně inovativní a jejich dosah je enormní. Jen samotný Facebook se může pochlubit 1,65 miliardami uživatelů. Apple a Google již svoje platební nástroje mají, Facebook umožňuje posílat peníze přes Messenger a Amazon to zkouší se studentskými půjčkami, ale zatím se žádná revoluce nekoná. Zatím to vypadá, že se tito technologičtí obři teprve rozcvičují.
Zdroj: Bloomberg