Finanční svět už dávno nepatří jen mužům. Projekt #FinŽeny chce, aby šlo Česko v diverzitě příkladem
28. 3. 2022 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Podle řady mezinárodních průzkumů je Česko dlouhodobě pod evropským průměrem v oblasti zastoupení žen v řídících orgánech firem. Za svou práci u nás mnohdy ženy pobírají také nižší plat než muži. V zemích EU je tzv. Gender Pay Gap, tedy průměrný rozdíl mezi platovým ohodnocením pracujících žen a mužů, v průměru 14 procent. V Česku dokonce 20 procent. Největší společnosti se proto snaží téma diverzity podpořit a současně přiblížit unikátní profesní příběhy svých expertek. Pomoci chce také nový projekt #FinŽeny.
Projekt #FinŽeny chce spojit zajímavé ženy z finančního světa, inspirovat jejich příběhy a přinášet do veřejného prostoru debatu o klíčových tématech celého segmentu. Projekt, který je určen všem ženám působícím v tomto odvětví bez ohledu na to, zda jsou na vysokých manažerských či juniorních postech, zastřešuje obsahová agentura Cover Story ve spolupráci s největšími finančními institucemi na českém trhu.
Generálním partnerem projektu je Generali Česká pojišťovna. „Chceme vytvářet prostor a příležitosti pro sdílení zkušeností a znalostí. A to umožňuje právě projekt #FinŽeny. Je skvělé, že bude spojovat ženy z finančního světa, a to napříč profesemi,“ popisuje Roman Juráš, generální ředitel a předseda představenstva Generali České pojišťovny.
Pragmatický pohled a sdílení zkušeností
Projekt #FinŽeny se zaměřuje na tři stěžejní cíle. Prvním je aktivizace a networking komunity žen ve financích. Současně chce být silným hlasem, který otevře klíčová témata a skutečně přispěje k pozitivnímu vývoji. „V neposlední řadě bude projekt #FinŽeny oceňovat výjimečné osobnosti, protože inspirativní příběhy napříč odvětvími potřebujeme,“ říká Jaroslav Kramer z agentury Cover Story.
#FinŽeny nabídnou pragmatický pohled na téma diverzity ve finančním segmentu a cílí na to stát se zastřešujícím projektem, který podpoří už i zavedené aktivity. „Chceme poukázat na to, že ve finančním segmentu působí řada výjimečných žen,“ říká Jaroslav Kramer s tím, že projekt chce podpořit také muže, kteří diverzitu ve svých týmech podporují, a organizace, jež jdou v této oblasti příkladem.
Díky zapojení největších hráčů na trhu má projekt za cíl oslovit také širokou veřejnost. Současně chce díky vzájemnému sdílení zkušeností vytvořit z českého finančnictví segment, který jde příkladem. „Rovné příležitosti bereme vážně a v celé naší společnosti chceme dále rozvíjet diverzitu. Diverzita, rovnost a inkluze jsou jedním z klíčových pilířů naší nové strategie,“ dodává Roman Juráš.
Mezi partnery a podporovateli projektu jsou už nyní například Komerční banka, ČSOB, Moneta, Česká podnikatelská pojišťovna, Wood & Company nebo Fondee. Projekt #FinŽeny je otevřen všem společnostem, které působí na finančním trhu. Nezaměřuje se jen na banky a pojišťovny, ale také penzijní a poradenské společnosti, stavební spořitelny, finanční startupy nebo na investiční společnosti a fondy.
Síň slávy i odborná setkání
Součástí projektu budou rovněž aktivity, jež by rády formovaly komunitu žen ve financích i do budoucna. #FinŽeny například zařadí v průběhu jara 53 dlouhodobě nejvlivnějších dam z finančního světa do síně slávy, a to s odkazem na vůbec první dvě třídy gymnázia Minerva (které v roce 1890 jako první v Rakousko-Uhersku umožnilo dívkám získat maturitu).
Projekt přinese také přehled více než stovky inspirativních žen, které zatím nejsou vždy v záři reflektorů a exekutivních rolích, ale jejich přínos je inspirativní. Pravidelnou součástí komunity #FinŽeny budou taktéž odborná setkání, odborné kulaté stoly či podcastová série.
Zdroj: tisková zpráva