Fincentrum & Swiss Life Select umožňuje vzdálenou identifikaci klientů

14. 1. 2021 – | Doba čtení: 2 min

fincentrum swisslife select

Společnost Fincentrum & Swiss Life Select od počátku ledna umožňuje identifikaci klientů na dálku. Její klienti tak mohou se svým poradcem komunikovat výhradně online – bez nutnosti jediného osobního setkání. Fincentrum & Swiss Life Select tak reaguje na rychlý přesun finančního poradenství do on-line světa, který přinesly poslední měsíce poznamenané pandemií. V první fázi tuto novinku mohou využít klienti divize Fincentrum a klientům divize Swiss Life Select bude nabídnuta v brzké době.

„Na českém trhu finančního poradenství unikátní způsob vzdálené identifikace zavádíme v době, která si vyžaduje nové přístupy ve vztahu klienta a finančního poradce. Dosud byl na českém trhu standard, že k první identifikací klienta docházelo pouze na osobním setkání na základě dokladu totožnosti. Našim klientům i finančním poradcům však nyní nabízíme díky vzdálené identifikaci možnost šetřit čas a neriskovat v době pandemie zbytečným cestováním a setkáváním se. On-line AML identifikace klientů byla dosud doménou bank či poskytovatelů úvěrů, nyní mohou naši finanční poradci vzdálenou identifikaci využít i na trhu finančního poradenství. Nově implementované řešení je v souladu s novelizací tzv. AML zákona platnou od ledna 2021,“ řekl Lukáš Pácl, Head of Legal and Compliance, Fincentrum & Swiss Life Select.

Jak funguje vzdálená identifikace klienta, kterou nyní zavedla společnost Fincentrum & Swiss Life Select? Poradce po zadání základních údajů odešle e-mail klientovi, který se přes něj dostane do zabezpečeného online prostředí. Zde nahraje své doklady totožnosti a provede ověřovací jednokorunovou platbu, která mu je obratem vrácena. Po zdárné identifikaci může klient s poradcem jednat bez nutnosti osobního setkání. Všechny předsmluvní dokumenty Fincentra je tak možné vyřídit on-line přes e-mail a potvrdit je SMS podpisem ze strany klienta.

„Do budoucna chceme dále rozvíjet on-line identifikaci klientů například díky využití jednotné bankovní identity (Bank ID), která by měla být pro klienty bank dostupná v letošním roce. Pod silnou skupinou Swiss Life tak plánujeme na českém trhu finančního poradenství rozvíjet a určovat směr zejména v ochraně dat klientů, oblasti compliance, AML a kvality poradenství,“ doplňuje Lukáš Pácl, Head of Legal and Compliance, Fincentrum & Swiss Life Select.

Zdroj: tisková zpráva, fcsls.czswisslife.com.

Další doporučené články

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Po krachu společností typu My Forex Funds (MFF), která manipulovala s příkazy klientů, se stále častěji zmiňuje potřeba regulace prop tradingu,...
18. 10. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce