Flux a Pleo dodají „neviditelný“ nástroj na sledování výdajů pro malé a střední podniky Velké Británii
16. 4. 2020 – Julia Gorbatiuc | Doba čtení: 2 min
Společnost Flux, digitální správce stvrzenek, se spojila s dánskou karetní společností Pleo, která se specializuje na vydávání „chytrých“ podnikových karet s automatizovaným sledováním vykazování a řízení výdajů svých firemních klientů. Výsledkem společného úsilí obou firem má být nový, „plně automatizovaný“ nástroj pro britské společnosti na digitalizaci a správu výdajů.
Celý princip je postaven tak, že pokud držitelé Pleo karet utratí peníze u maloobchodních partnerů Flux, například Just East, Costa, KFC a Itsu a dalších, Flux odešle v reálném čase Pleu digitální účtenku rozdělenou na jednotlivé položky. Tyto položky se automatický započtou jako výdaje na kreditní kartě v reportovaných podnikových souhrnech. Ve výsledku díky tomuto společnému nástroji, jehož uvedení na trh je naplánováno později v letošním roce, bude možné celý proces označit za „neviditelný“ pro koncového zákazníka. Držitelé Pleo karet nebudou muset fotit stvrzenky, skenovat QR kódy ani jiné identifikátory a cokoliv kamkoliv nahrávat.
„Pro nás jako společnost na uchovávaní digitálních stvrzenek, je naprosto přirozené zapojit se do partnerství za účelem zavedení sledování výdajů. Všichni přece známe tu urputnou snahu o evidenci a zpracování výdajů na jednotlivých účtech,“ říká Roisin Levine, vedoucí bankovního sektoru společnosti Flux. Společnost označuje chystaný nástroj za úplně první kompletně „bezpapírové“ automatizované řešení na správu výdajů v Británii.
Startup Flux byl založen v roce 2016 třemi bývalými zaměstnanci Revolutu. Doposud již stačili zpracovat více než milion stvrzenek. Začátkem roku 2020 byl její minoritní podíl získán jednou z „velké čtyřky“ britských bank – Barclays. Nový spolumajitel prohlašuje, že je připraven zavést digitální stvrzenky Flux pro celou svou zákaznickou základnu mobilního bankovnictví ve Velké Británii. Digitální správce stvrzenek také již nějakou dobu spolupracuje s britskými „challenger“ bankami Monzo a Starling.
Začátkem letošního roku se Pleo spojila s JP Morgan a Mastercard, aby společně zavedli její korporátní kreditní karty po celé Evropě. Aktuálně Pleo, v boji proti koronaviru, nabízí své služby zdarma pro nové zákazníky, kteří se přihlásí před 1. červencem.
Pro obě společnosti je nové partnerství dalším krokem k realizaci sdíleného dlouhodobého cíle na snížení finančních a časových zdrojů, které střední a malé podniky vynakládají na správu svých výdajů. Flux uvádí, že na území Velké Británie malé a střední podniky každoročně ztratí na těchto nákladech hodnotu ekvivalentní až 8 miliardám liber, přičemž 1,9 miliardy je způsobeno neautorizovanými nebo nafouknutými nároky na výdaje.
„Oba, Pleo a Flux, sdílejí společné hodnoty – odstranění zbytečného tření ve stále digitalizovanějším světě,“ říká ředitel brandu a komunikace Pleo, Luke Richardson.
Zdroj: fintechfutures.com