
Gamifikace v praxi od Marquare Bank
5. 12. 2016 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Pokémon Go byla jedna z prvních aplikací, které se podařilo gamifikaci dotáhnout k dokonalosti. Bezesporu vyvolala vlnu emocí, a co je ještě důležitější už to nebyla jen mobilní hra ale byla to rozšířená realita reálného světa. Buzzword „gamifikace“ si našel svoji úspěšnou a hmatatelnou realizaci.
Finanční instituce jsou „gamifikací“ posedlé a snaží se ji napasovat do nejrůznějších oblastí. Dnes si přiblížíme jeden z posledních bankovních gamifikačních počinů. Jedná se o projekt australské banky Macquarie Bank.

Macquarie bank před několika týdny vydala novou beta verzi mobilního bankovnictví. Základním prvkem nové verze je už avizovaná gamifikace. Klienti jsou formou 8 úkolů provázeny funkcemi a nastaveními nové bankovní aplikace. K úkolům patří například nastavování rozpočtů za jídlo, zábavu, oblečení anebo nastavení pravidelného spoření anebo kontrola správné výše splátek na kreditní kartě a další.
Za splnění každého úkol dostane uživatel bod a na závěr i finanční odměnu ve výši 50 australských dolarů, pokud tedy splní všech 8 úkolů. Pro zvýšení motivace byla zavedená i hlavní cena, v polovině prosince bude vybrán výherce hlavní ceny „Výlet do San Francisca“.
Cíl této aktivity je prostý, a to získat od uživatelů velké množství relevantních dat, které bude moci banka použít při rozvíjení aktivit v oblasti machine learning. Macquarie říká, že chce být ke své retailové klientele víc osobní, což v překladu znamená, že chce nabízet služby, které v daném čase klient skutečně potřebuje nebo je v blízké budoucnosti potřebovat bude, a to vše automatizovaně.
Zdroj: ITnews.com
Další doporučené články


Kybernetická kriminalita je na vzestupu – žádný fintech ji nesmí podceňovat

Je bitcoin lepší investice než NVIDIA?

BBVA školí manažery v oblasti generativní AI
