Mastercard Artist Accelerator – hudba pro naše uši
30. 1. 2023 – Richard Šubrt | Doba čtení: 2 min
Mastercard tentokrát zabrouzdal do světa blockchainu a oznámil spuštění programu „Mastercard Artist Accelerator“, který má propojit hudební umělce s mentory a fanoušky prostřednictvím nových technologií webu 3.
Program, který poběží na blockchainu Polygon, poskytne pěti vybraným umělcům (hudebníkům, DJům a producentům) nástroje a dovednosti, které budou potřebovat k vybudování své značky v digitální ekonomice. Účastníci budou mít přístup ke speciálním událostem, hudebním vydáním nebo k učebnímu plánu, který je naučí, jak vytvářet, vlastnit a zpeněžit svůj obsah prostřednictvím zážitků z webu 3. Program, který začíná na jaře, vyvrcholí později během roku živou ukázkou vybraných umělců.
Fanoušci se budou moci také zúčastnit programu Artist Accelerator prostřednictvím limitované edice NFT „Mastercard Music Pass“, která dává držitelům přístup k exkluzivním vzdělávacím materiálům a zkušenostem z webu 3 pro hudbu jak v reálném světě, tak metaverzu.
„Hudba je univerzální vášeň, inspiruje nás, posouvá nás a spojuje dohromady; pro začínající umělce však může být velmi obtížné proniknout na tak přehlcený trh, jako je zrovna hudební průmysl. S Mastercard Artist Accelerator se snažíme rozšiřovat přístup na tento trh a snáze propojovat umělce s jejich fanoušky pomocí špičkové technologie webu 3,“ řekl Raja Rajamannar, Chief Marketing and Communications Officer v Mastercard.
Partnerství Mastercard s Polygonem, škálovatelným blockchainem postaveným nad blockahinem Ethereum (jako tzv. layer-2 scaling solution), je významným krokem, protože tak společnost expanduje do světa digitálních aktiv. Polygon v poslední době dělá obrovské pokroky v ekosystému webu 3, spolupracuje se značkami jako Starbucks, Disney, Prada a Adidas na tvorbě inovativních produktů založených na decentralizovaném systému webu 3 – zejména se jeho aplikace vztahuje na různé vstupenky, věrnostní karty a jiné produkty vyžadující jedinečný identifikátor.
Rajamannar dodal: „Web 3 je obrovskou příležitostí pro umělce vytvářet, propagovat a zpeněžit svůj obsah, ale pouze pokud vědí jak…“ Toto oznámení poukazuje na pokračující expanzi Mastercard do světa digitálních aktiv. V minulosti Mastercard již několikrát spojil síly s firmami zaměřenými na blockchain, například aby spustil krypto kreditní karty nebo aby pomohl rozšířit ekosystém NFTs skrze partnerství s Coinbase. V minulém roce Mastercard experimentoval s produkty webu 3 po celém světě, například pomáhal s pořádáním prvního ročníku Grammy week, který se uskutečnil ve hře (digitální platformě metaverza) Roblox.
Právě vstupenky a jedinečné identifikační prvky založené na NFTs jsou jedním ze zatím nejlepších způsobů využití této technologie vzhledem k tomu, že kvůli své decentralizované povaze není jejich existence závislá na fungování jejich emitenta. Může se například stát, že chcete jít na koncert, ale někdo provede útok typu DDos (distributed denial-of-service) na server vydavatele lístku a vy musíte čekat hodinu před halou, než naskočí dodatečné servery, avšak s NFT je vaše vstupenka/token vždy jednoduše nezávisle validovatelná a podobná situace tedy vůbec nehrozí.
Mastercard Artist Accelerator je unikátním experimentem, který si klade za cíl propojit umělce s mentory a fanoušky v exkluzivním programu. Web 3 má potenciál otevřít nový rozměr pro tvorbu hudebního obsahu a podpořit vznik nových spoluprací, zejména pro začínající umělce. Tento krok Mastercard jasně ukazuje, že se společnost intenzivně zajímá o budoucnost hudebního průmyslu a je odhodlána pomáhat umělcům uspět v digitálním věku. Otázkou ovšem zůstává, jak úspěšný v naplnění svých cílů program bude a zdali se mu povede využít plný potenciál webu 3.
Zdroj: mastercard.com a finextra.com