Mobilní bankovnictví je Británii populárnější než to internetové
11. 1. 2019 – Miloš Sonták | Doba čtení: < 1
Průzkum ukázal, že aplikace pro chytré telefony předstihly coby preferovaný kanál zákazníků ve Velké Británii internetové bankovnictví.
Podle studie, kterou provedla Smart Money People, webová stránka pro recenze finančních služeb, 39,2 % zákazníků prohlásilo, že upřednostňovaným způsobem jejich kontaktu s bankami jsou aplikace. V roce 2017 to bylo jen 30 %.
Na druhou stranu oblíbenost internetového bankovnictví klesla ze 45 % v roce 2017 na 38,6 % a poprvé se tak dostala pod bankovní aplikace.
Průzkum také odhaluje, že preference digitálních kanálů (jak mobilních aplikací, tak online služeb), v posledním roce lehce vzrostla, a to ze 75 na 78 %.
Bližší pohled na čísla ukazuje i jasný kontrast v preferencích napříč různými věkovými skupinami. Dle očekávání jsou aplikace nejoblíbenější u zákazníků ve věku 18-24 let (53 %), mnohem méně pak u starších 65 let (13 %). I tato poslední cifra je však téměř dvojnásobkem procenta z roku 2017, což napovídá, že používání digitálních kanálů mezi seniory roste.
Podobně 66 % zákazníků nad 65 let dává přednost digitálním kanálům, zatímco v roce 2017 to bylo jen 61 %, největší nárůst v preferencích od doby, kdy se s průzkumem začalo.
„Víme, že digitální kanály neustále nabírají na důležitosti, toto je však poprvé, kdy aplikace předstihly internetové bankovnictví a staly se tak nejoblíbenějším bankovním kanálem,“ řekl Mike Fotis, zakladatele Smart Money Poeple. „Je to včasná připomínka toho, že každá společnost pro finanční služby musí nabídnout excelentní, na aplikaci založenou zákaznickou zkušenost, a že digitálnímu bankovnictví musí věnovat pozornost každá značka.“
Zdroj: Finextra & Smart Money People