Nubank, největší challenger banka světa, o které se u nás skoro nemluví

11. 3. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: pixabay

Brazilská Nubank je největší digitální banka na světě. Má nejvíc klientů, v současné době se jejich počet blíží 50 milionům klientů, a zároveň má největší hodnotu. Až na druhém místě z pohledu tržní hodnoty je u nás výrazně známější Revolut a za ním potom další digitální banky z celého světa (Chime, WeBank a jiné). Pojďme si říct o Nubank pár základních informací.

Nubank vznikla v roce 2013 a investičně za ní stojí takoví giganti jako Warren Buffet se svojí Berkshire Hathaway nebo třeba čínská nadnárodní společnost Tencent. To, že Tencent je založen na kajmanských ostrovech můžeme klidně pominout 🙂

Už v roce 2013 měla Nubank asi 1,3 milionu klientů a tento počet se raketově zvyšoval až na 48,1 milionu klientů v roce 2021. V současné době působí pouze ve třech zemích – Brazílii, Mexiku a Kolumbii.

Mnoho neobank má za sebou podobný příběh: chtějí obsloužit ty zákazníky, kteří u tradičních bank (tzv. inkumbentů) obslouženi nebyli nebo jen částečně. Neobanky to navíc dělají rychleji a agilněji, k čemuž jim v první řadě pomáhá fokus na digitální služby, mobilní bankovnictví a dost často také menší počet nabízených produktů.

Začátky Nubank a žádný marketing

Když se Nubank poprvé otevřela, nabízela pouze kreditní kartu. To je totiž jeden z mála finančních produktů, který v Brazílii nevyžaduje bankovní licenci. Postupem času získala bankovní licenci a nyní nabízí také kreditní karty, půjčky, investiční produkty a ve spolupráci s partnerskou společností životní pojištění.

Nubank je úspěšná banka, která využila situace v brazilském prostředí – obrovské množství klientů bez bankovnictví, zároveň obrovský monopol pěti největších bank, které kontrolovaly skoro celý trh a mohly si diktovat vysoké poplatky na všechny produkty. Dnes už má Nubank i další, mladší digitální konkurenty, ale i tak si před nimi udržuje náskok. Jedním z faktorů, proč to tak je, je zajímavá marketingová strategie banky. Klasický marketing v zásadě neexistuje a banka získává klienty tak, že ti stávající spokojení ji doporučují dalším lidem. Odborníci tuší, že banka tedy spoléhá na vysoké NPS (parametr, kterým se měří spokojenost a pravděpodobnost, že něco budete doporučovat ve svém okolí). Peníze ušetřené na tradičním marketingu (a jiné banky a společnosti do něj posílají ohromné sumy), tak tyto peníze jsou raději směřovány do zaměstnanců banky a vylepšování produktů. A špičkově placení zaměstnanci samozřejmě vykazují lepší výsledky a zároveň přispívají k šíření dobrého jména banky.

Pojďme si ještě říct několik čísel. Dnes má Nubank 3700 zaměstnanců. V září 2020 získávala banka přes 40 tisíc nových klientů denně. Banka má vedení účtu zdarma a obecně poplatků má minimu. Klient, který k bance přijde z nějaké tradiční banky, ušetří při přepočtu na koruny asi 1700 ročně.

Ani Nubank se v minulosti nevyhnuly ani problémy (například s IPO, se ziskovostí nebo s finančním reportingem), pokud vás zajímají detaily, tak více informací najdete v našem zdroji. My bychom vám chtěli alespoň pro tentokrát poskytnout jen pozitivní zprávy 🙂 Takže jenom můžeme říct, že budeme bedlivě sledovat, zda a kdy se Nubank neodhodlá k nějaké další expanzi, protože Severní Amerika i Evropa by pořádnou konkurenci uvítaly.

Zdroj: thefinancialbrand.comblog.cfte.education

Další doporučené články

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce