Pillow pojišťovna mění vlastnickou strukturu a nadále zůstává na růstové vlně v počtu sjednaných pojištění
1. 10. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Investiční skupina RSJ se v roce 2020 rozhodla kapitálově vstoupit do Pillow pojišťovny, a.s., resp. její mateřské společnosti, kterou je Simply Fair Insurance a.s. Od předchozích akcionářů získala 78,6% podíl. Zbylá část akcií zůstává v držení zakladatelů Pillow pojišťovny, kterými jsou Jakub Strnad, Martin Podávka a Marcel Beno. Transakce podléhala schválení dozorčích orgánů a v září 2021 byla finálně schválena Českou národní bankou.
Většina českých fintechů a insurtechů vzniká díky inspiraci ze zahraničí, protože kombinují úspěšné business modely jiných společností. Pillow je jedna z mála firem, kde k tomu bude nejspíš docházet obráceně – jiné pojišťovny, české i zahraniční, budou brzy nuceny kopírovat jejich služby a bude zajímavé sledovat, jak se s takovou konkurencí Pillow popasuje. Z řady polštářových inovací můžeme například jmenovat to, že rozdělování potenciálního zisku se zákazníky vlastně Pillow pojišťovna přinesla dříve než mnohem slavnější Lemonade.
Značka Pillow pojišťovny odstartovala své působení na konci listopadu 2019 a již počátkem roku 2020 představila své první pojištění. Jednalo se o pojištění vozidel s cenou dle ujetých kilometrů, revolučně srozumitelnými pojistnými podmínkami a dalšími inovacemi. Zájem klientů učinil z Pillow nejrychleji rostoucí pojišťovnu v tomto segmentu, k dnešnímu datu již eviduje přes 50 tisíc smluv a během tohoto roku se posune v žebříčku dle počtu smluv pojištění vozidel z 12. na 9. místo.
V květnu tohoto roku spustila pojišťovna revoluční pojištění úrazu a nemoci, které svou srozumitelností a důrazem na digitální procesy překonává všechna do této doby existující pojištění osob. Sjednání smlouvy zcela bez podpisu, automatické ocenění zdravotního stavu nebo podmínky na pouhých 14 stran jsou v segmentu pojištění s průměrnou délkou podmínek 70 stran skutečným zázrakem.
„Od počátku budování Pillow sázíme na maximální férovost, kterou opíráme o 3 silná P, která nenabízí žádná tuzemská pojišťovna. Jsou jimi: Podíl na zisku pro klienty, nejsrozumitelnější Podmínky pojištění a Prodej pouze přes nezávislou distribuci. Naši prodejci nejsou nikdy výhradní, ale nezávislí, klient má tak vždy jistotu, že mu je Pillow doporučena jenom tehdy, když je pro něj doopravdy nejlepší volbou. Nově schválený akcionář je důkazem nejen stability, ale také naší nezávislosti“ komentoval změnu akcionářů zakladatel a předseda představenstva Pillow pojišťovny, Jakub Strnad. Důkazem úspěšné strategie je dle Jakuba Strnada nejen rostoucí počet klientů, ale také spolupracujících pojišťovacích zprostředkovatelů. „Z 50 největších poradenských společností jich s Pillow k dnešnímu datu spolupracuje 45 a se zbývajícími jednáme o zahájení spolupráce.“
Zdroj: tisková zpráva