Produktová platforma Productboard roste skrze akvizice. Získala český startup SatisMeter

30. 5. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Jakub Sedláček, SatisMeter
Zdroj: SatisMeter

Productboard, nejhodnotnější český startup, započal po úspěšných investičních kolech, jež z něj udělaly tisícího světového jednorožce, epochu růstu skrze akvizice. Společnost, která pomáhá firmám po celém světě lépe porozumět trhu a reagovat na poptávku, pod svá křídla získala úspěšný český startup SatisMeter. Ten vyvíjí nástroj, jenž sleduje spokojenost uživatelů a zákazníků, monitoruje produktové výkony a pomáhá identifikovat prostor ke zlepšování a růstu.

Díky této akvizici získají produktové týmy snadno a včas přístup k relevantní zpětné vazbě od zákazníků. To jim na oplátku umožní lépe a přesněji vylepšovat služby produktů, které vyvíjejí.

„Dopřávat uživatelům výjimečnou digitální zkušenost je klíčový prvek v dodávání produktů s co možná nejvyšší přidanou hodnotou. Očekávání klientů rostou neuvěřitelným tempem a konkurence je enormní. Vnímáme proto, že dnes je víc než kdy jindy nezbytné, aby produktové týmy dokázaly zpětnou vazbu od zákazníků zapracovávat v každém kroku životního cyklu produktu. Získání SatisMeteru ještě víc podpoří naši inovační strategii,“ říká Hubert Palán, spoluzakladatel a CEO společnosti Productboard.

Productboardu se nebývale daří a i v těžkých časech roste svižným tempem. Během loňska se tým této technologické společnosti takřka zdvojnásobil na více než 400 lidí a letos se přidala další stovka. K plánování svého produktového vývoje dnes tuto platformu používá přes šest tisíc společností po celém světě. Patří mezi ně zvučná jména, například Microsoft, Volkswagen, Salesforce, Zoom nebo český Avast. Úspěšné tažení firmy, která vznikla v roce 2014 a působí v Praze, Brně, San Franciscu, Dublinu a Vancouveru, se odráží rovněž v zájmu investorů. Společnost se letos stala druhým českým jednorožcem, aktuální hodnota Productboardu činí 1,725 miliardy dolarů, v přepočtu 37 miliard korun.

SatisMeter – projekt, který sbírá i analyzuje data

„Hlavním posláním SatisMeteru je pomáhat produktovým manažerům a jejich týmům dobře chápat, co jim jejich zákazníci říkají. A to během všech fází vývoje produktu. Productboard jsme pochopitelně sledovali a vždy jsme obdivovali, jak prostřednictvím svého nástroje umožňují zákazníkům vyvíjet lepší produkty. Moc se těšíme na to, že spojením našich sil, zkušeností, dovedností a odbornosti posuneme produktový management o velký krok dál,“ říká Jakub Sedláček, spoluzakladatel a CEO společnosti SatisMeter.

Zkušený programátor, který dříve působil ve známé společnosti GoodData, založil firmu v roce 2015 společně se svým bratrem Ondřejem. Ten do společného díla přispěl bohatými obchodními a projektovými zkušenostmi. Impulsem ke vzniku projektu bylo zjištění, že na trhu chybí dostupný nástroj, jenž by jednoduše a efektivně měřil spokojenost zákazníků a který by se dal snadno integrovat do existujících firemních systémů.

SatisMeter pomocí dotazů jednoduše sbírá zpětnou vazbu od uživatelů uvnitř aplikací – webových i mobilních. Disponuje vlastní analytikou, pomocí níž lze posbíraná data vizualizovat a porovnávat mezi sebou z různých pohledů, například v průběhu času. Lze tak sledovat, jak jsou uživatelé a zákazníci spokojeni s novým produktem nebo jeho novými funkcionalitami, nebo například to, jak se jejich spokojenost mění po vstupu konkurenta na trh.

Plná integrace je v plánu na příští rok

Obchodní model SatisMeteru stojí na předplatném a na množství doručené zpětné vazby. Zákazník tedy platí za skutečně použitelné údaje, nikoli za prázdný čas. Nástroj dnes využívá přes 340 společností po celém světě, mezi nimi Calendly, Hunter nebo Meltwater.

Mezi dřívější investory společnosti patří například StartupYard, přední středoevropský akcelerátor pro technologické startupy, Nextech Ventures, investiční fond, který založil bývalý majitel společnosti CZC.cz Josef Matějka, nebo Martin Rozhoň, zakladatel skupiny Vivantis zaměřující se na e-commerce. 

Tým SatisMeteru, který v současnosti sídlí na pražském Smíchově, se stane plnohodnotnou součástí Productboardu, ale bude nadále existovat jako samostatný produkt. Jeho cílem je nadále rozvíjet a inovovat nástroje na průzkumy a získávání zpětné vazby – postupně se však zcela začlení do platformy Productboardu. K tomu by mělo dojít v průběhu příštího roku.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Po krachu společností typu My Forex Funds (MFF), která manipulovala s příkazy klientů, se stále častěji zmiňuje potřeba regulace prop tradingu,...
18. 10. 2024 – Doba čtení: 2 min
Nová konference o digitálních aktivech v Praze

Nová konference o digitálních aktivech v Praze

„Digitální aktiva pro bankovnictví a finance“ je konference pořádaná 5. listopadu v Praze, kam se sjedou přední odborníci a lídři z oblasti správy aktiv v bankovnictví,...
27. 9. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce