ReceiptHero spolupracuje s Visa a Mastercard na evropské expanzi
22. 9. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: 3 min
ReceiptHero je digitální účtenková platforma se sídlem ve Finsku. V současné době ohlásila společnost partnerství se společnostmi Visa a Mastercard a společně se budou snažit expandovat digitální účtenky do Evropy, jako alternativu k těm papírovým.
Spolupráce umožňuje ReceiptHero škálovat své operace po celé Evropě a následně poskytnout více obchodníkům možnost posílat své účtenky jednotlivým zákazníkům i firmám digitálně.
ReceiptHero bude využívat platformu Mastercard i Visa pro transakce v reálném čase, které budou použity v rámci procesu doručování digitálních účtenek. Na rozdíl od e-mailu nebo papírových účtenek digitální účtenka automaticky spojí strukturované údaje o nákupu se správnou transakcí. Mít obě karetní sítě, které technicky podporují ReceiptHero, umožní obrovský krok při šíření digitálních účtenek.
Přestože je platforma ReceiptHero ve Finsku plně funkční pouze dva roky, společnost již zapojila tisíce malých i velkých obchodníků po celé zemi. Dvě z největších korporátních bank v regionu, SEB a Nordea, také přijaly digitální účtenky s přímou integrací s ReceiptHero. Finsko je digitálním účtenkám nakloněné a společnost chce tento model rozšířit na ostatní evropské trhy.
Partnerstvím se společností ReceiptHero si společnost Visa klade za cíl rozšířit digitální účtenky v celé Evropě a předpokládá, že dopad odstranění papírových účtenek bude mít za následek pozitivní zákaznickou zkušenost a povede k vyšší udržitelnosti. Konkrétně bude ReceiptHero používat platformu Visa Offers Platform – nástroj založený na API, který společnosti umožní přístup k autorizačním datům po celé Evropě a povede k rozšíření sítě obchodníků.
„Byli jsme opravdu ohromeni přístupem ReceiptHero k budování infrastruktury digitálních účtenek. Tým dokázal, že platforma funguje ve Finsku, a těšíme se, že je podpoříme v růstu po celé Evropě,“ uvedl Pratap Gautam za společnost Visa, který zodpovídá za řešení pro kupující a prodejce.
Mastercard, podobně jako Visa, se věnuje udržitelnosti a významně do ní investuje. Jmenovat můžeme například Koalici neocenitelné planety, jejímž cílem je do roku 2025 obnovit 100 milionů stromů. Přímý vliv mohou mít Mastercard a ReceiptHero na povzbuzování lidí, aby se rozhodovali o svých výdajích prostřednictvím personalizovaných přehledů, které mohou být viditelné na digitální účtence.
„ReceiptHero se koncem roku 2020 zúčastnila severské a baltské fintechové partnerské platformy Lighthouse společnosti Mastercard. Od té doby pracujeme na tom, jak se co nejlépe navzájem doplňovat. Ve společnosti Mastercard máme mnoho příležitostí podpořit svět, kde jsou digitální účtenky defacto důkazem nákupu. Jsme nadšeni, že můžeme pracovat společně s ReceiptHero,“ říká Erik Gutwasser, prezident divize Mastercard Nordics and Baltics.
ReceiptHero podporuje prodejní místa jako integrovaný partner, který umožňuje obchodníkům spustit digitální účtenky co nejsnadněji. Díky spolupráci se společnostmi Visa a Mastercard budou nyní partneři moci poskytovat službu ReceiptHero všem svým obchodníkům bez ohledu na platební terminál, který používají.
„Od samého počátku jsme věřili, že karetní sítě hrají klíčovou roli v tom, jak jsou digitální účtenky přijaty. Koneckonců je to jediná část platební cesty, která nebyla plně digitalizována. Toto partnerství poskytuje raketové palivo pro náš růst na nových trzích, ale také umožňuje všem našim stávajícím partnerům lepší zkušenost. Nemůžeme se dočkat, až začneme,“ uvádí Joel Ojala, CEO ReceiptHero.
Digitální účtenky nejsou jen ekologicky udržitelným způsobem, ale umožňují obchodníkům a spotřebitelům analyzovat nákupní data a lépe porozumět spotřebnímu chování. „Toto je protestní výkřik obchodníkům po celé Evropě, kteří nezačali posílat účtenky svým zákazníkům digitálně. Nyní je čas připojit se k hnutí a společně zastavit ekologickou katastrofu známou jako papírová účtenka!“ dodává Joel Ojala.
„Poskytování digitálních účtenek může na první pohled znít jednoduše, ale ve skutečnosti to vyžaduje, aby všichni partneři ekosystému pracovali společně, aby se digitální účtenky staly novou normou. Vznikající nové obchodní modely budou miliardovou příležitostí, takže je nejlepší být na této cestě s námi od začátku,“ uvádí na závěr Joel Ojala.
Zdroj: finextra.com