Sainsbury testuje bezhotovostní a bezkaretní obchody
30. 4. 2019 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Řetězec britských supermarketů Sainsbury ruší ve své první „scan and go“ (naskenuj a jdi) pobočce v londýnském Holborn Circus pokladny.
Experiment s obchodem bez pokladen staví na Scan, Pay & Go SmartShop aplikaci Sainsbury. Za použití aplikace zákazníci naskenují při procházení obchodem svoje potraviny, přímo v ní zaplatí a před tím, než odejdou, sejmou speciální QR kód a ujistí se tak, že nákup skutečně uhradili. To vše aniž by museli čekat ve frontě nebo platit u pokladny.
Systém už se používá v osmi londýnských obchodech, toto je ale poprvé, kdy Sainsbury rozšiřuje program na zcela bezhotovostní a bezkaretní. Holbornská pobočka byla za tímto účelem kompletně přestavěna a byly z ní odstraněny veškeré pokladny.
Společnost říká, že obchod bude vybaven helpdeskem, kde pomohou všem, kteří budou chtít zaplatit v hotovosti nebo kartou, a dodává, že 82 % transakcí v této pobočce je už nyní bezhotovostních.
Clodagh Moriarty, šéf digitálního útvaru skupiny Sainsbury, řekl:
„Víme, že naši zákazníci si cení svého času a že spousta z nich chce nakupovat tak rychle, jak jen je to možné – technologie jsou k tomu klíčem. Toto je pro nás spíše experiment než nový formát – v Británii to ještě nikdo nerealizoval a my se opravdu těšíme, až budeme v následujících měsících moci plně porozumět našim zákazníkům a kolegům a opakovaně sbírat jejich zpětnou vazbu, než se rozhodneme, jak a kde tento zážitek zpřístupníme hromadněji.“
Zdroj: Finextra