Slovenský fintech TrustPay vstupuje na český trh. Využijete více než 50 způsobů placení?
14. 3. 2023 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Nabídnout e-shopům takové platební metody, které jim umožní snadnou expanzi na mezinárodní trhy – to je cílem slovenského fintechu TrustPay, který expanduje i na český trh. TrustPay působí v desítkách zemí. V každé z nich do své platební brány integruje lokální platební metody, což je v případě expanze internetových obchodů klíčové. Díky tomu dnes TrustPay svým klientům nabízí více než padesát různých způsobů online placení.
V Česku a Slovensku dominuje ze 75 % platba kartou online, z 15 % platba pomocí platebních tlačítek a z 10 % mobilní peněženky. Právě mobilní peněženky v uplynulém roce získaly na popularitě – počet transakcí provedených pomocí Apple Pay vzrostl 23krát oproti roku 2021, Google Pay pak 7,5krát.
„Stejně jako e-shopy, kterým pomáháme, jsme i my od svého vzniku smýšleli globálně a chtěli jsme, aby e-shopy po celé Evropě mohly nabídnout lokální platební metody snadno a rychle. Placení online již totiž není pouze výhradou karet MasterCard nebo Visa, ale vedle nich také vzniká nespočet lokálních metod. Chceme českým obchodníkům poskytnout i tyto možnosti,“ vysvětluje David Rintel, spoluzakladatel a CEO TrustPay.
Ze Slovenska dále do Evropy
Společnost TrustPay vznikla v roce 2009 a stala se prvním poskytovatelem platebních metod ve střední Evropě. Záhy se rozšířila dále do Evropy, kde do své brány začala integrovat platební metody populární v daných zemích. Nabízí například populární německý Giropay, rakouský EPS či polský Blik a mnoho dalších. Dnes na služby TrustPay spoléhá tisíce obchodníků po celé Evropě. I proto roční objem zprostředkovaných plateb dosahuje řádu miliard eur v 65 světových měnách.
Zavádění moderních platebních metod je v oblasti e-commerce trendem a pro obchodníky může být klíčové. To potvrzují data TrustPay, podle nichž příliš komplikovaný proces placení zakončený platební metodou, kterou zákazník nezná, dokáže od nákupu nakonec odradit. Čeští obchodníci budou moci díky TrustPay nabídnout zákazníkům při evropské expanzi lokální platební metody, na které jsou ve svých zemích zvyklí.
„To, zda obchodník nabízí lokální platební metody, je klíčové pro vybudování důvěry v obchod a může rozhodnout, zda zákazník platbu provede, či naopak neprovede. Těšíme se, až naše služby budeme moci nabídnout i českým hráčům,“ dodává Karin Milková, obchodní ředitelka TrustPay.
Příklady lokálních platebních metod
Kdyby nějaký obchodník, třeba z Polska, chtěl expandovat k nám, bude chtít Twisto, SkipPay nebo PlatímPak, případně nějaká platební tlačítka. A úplně stejně to platí pro naše obchodníky, když chtějí proniknout do jiných regionů. Lokálních či regionálních platebních metod existují desítky, ale následující tři stojí za pozornost, pokud se chystáte expandovat směrem na západ.
iDeal – nejoblíbenější platební metoda v Nizozemsku
Online bankovní převod. Zákazník musí mít účet v jedné z účastnických bank, ale to jsou skoro všechny holandské banky. Zákazníci tuto metodu mohou používat, aniž by si ji museli nějak zřizovat.
Trustly – švédská patební metoda v 29 evropských zemích
Trustly je považována za jednoho z lídrů v bankovních převodech v klíčových evropských trzích. Podporuje více než 5 tisíc bank. Opět se využívá placení prostřednictvím elektronického bankovnictví.
Sofort – metoda používaná v DACH regionu
Sofort je oblíbená platební metoda s vysokou úrovní používání v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Belgii. K dispozici je prostřednictvím Klarna Payments. Podobně jako dvě dříve uvedené metody i zde jde vlastně o převod s využitím bankovních přihlašovacích/autorizačních údajů.
Zdroj: tisková zpráva