Španělský fintech ID Finance rozjíždí další kolo crowdfundingové kampaně
23. 6. 2023 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Španělská ID Finance připravuje další crowdfundingovou kampaň, která nabídne stávajícím akcionářům a klientům možnost zúčastnit se nedávno ukončené emise akcií v hodnotě 30 milionů eur.
ID Finance ukončila kolo financování v březnu, přičemž vedoucí pozici zastával Kingsway Capital. Společnost rovněž uzavřela dohodu o úvěru ve výši 30 milionů dolarů se SR Alternative Credit, aby posílila své aktivity v Mexiku. Firma již dříve provedla dvě crowdfundingové kampaně na platformě Crowdcube, při kterých získala téměř 8,9 milionů eur.
ID Finance, kterou založili bývalí bankéři Boris Batine a Alexander Dunaev, využívá strojového učení a pokročilých technik datové vědy k poskytování konkurenceschopných finančních služeb pro tzv. underbanked subjekty, kterým tradiční banky tolik nedůvěřují (například se jedná o startupy, kterým odmítají tradiční banky půjčit), a ostatní klienty s potížemi k přístupu ke krátkodobé likviditě. Tímto ID Finance pomáhá svým klientům budovat úvěrový profil (kreditové skóre).
Od svého založení společnost zpracovala více než 10 milionů žádostí o půjčky. Nedávno také rozšířila svou produktovou nabídku o nástroje pro správu osobních financí (aplikace Plazo a Moneyman). ID Finance je první zcela uhlíkově neutrální fintech ve Španělsku, momentálně má více než 5 milionů registrovaných uživatelů. Fintech měl v roce 2020 příjmy ve výši 103 milionů eur (jedná se o více než dvojnásobný nárůst od roku 2018). A čtvrtý rok v řadě za sebou se umístil na první pozici nejrychleji rostoucícho fintechu ve Španělsku (dle Financial Times).
Nové prostředky budou použity na další rozšíření finanční aplikace Plazo (Android, iOS) jak ve Španělsku, tak po celém světě. Aplikace byla spuštěna ve Španělsku v roce 2021 a od té doby se pyšní již přes 130 000 aktivními uživateli.
Boris Batine k výsledkům emise uvedl: „Od stávajících investorů jsme obdrželi značný zájem o účast v této emisi akcií. Jsme rádi, že našim současným partnerům můžeme nabídnout možnost podílet se na růstu a rozvoji ID Finance.“
Na druhou stranu lze za uzavřenými koly crowdfundingu na Crowdcube dohledat celou řadu skeptických a nespokojených investorů, kteří si stěžují na to, jak se k nim ID Finance chová, na nedostatek komunikace a na nízkou řadu práv, které jim akcie zakoupené skrze tyto kampaně poskytují. Objevují se i obvinění, že kampaně slouží jako cash-in pro early-stage investory za likviditu investorů v následujících kolech. Jak společnost ID Finance povede komunikaci spojenou s nastávajícím kolem crowdfundingu, bude zřejmě velmi důležité pro její budoucí důvěryhodnost.
Zdroj: finextra.com