Starbucks pilotuje bezkontaktní pokladny

25. 1. 2018 – | Doba čtení: 2 min

Starbucks Corporation testuje v několika svých obchodech včetně jednoho z těch největších, v Seattlu, bezkontaktní poklady. Reorganizace plateb jde ruku v ruce se snahou kávového giganta zkrátit v době „špiček“ transakční čas, ulevit svému personálu, omezit cesty do banky, ale také eliminovat riziko krádeže.

Starbucks tak bude přijímat jen platby prostřednictvím kreditních a debetních karet nebo mobilní aplikace, akceptovat však stále bude spropitné v hotovosti.

Howard Schultz, bývalý generální ředitel Starbucks, minulý měsíc řekl, že společnost se brzy stane bezhotovostním obchodníkem. „Ten okamžik je blíže, než si myslíte,“ prohlásil, ale dodal také, že tím, kdo bude připravovat kávu, budou stále lidé. „Nedokážu si představit, že přijde den, kdy umělá inteligence nebo robotika nahradí lidi Starbucks,“ poznamenal.

Mobilní aplikace Starbucks pro platby a objednávky je velmi úspěšná, o čemž svědčí to, že až 36 % celkových transakcí společnosti v Americe ve třetím čtvrtletí roku 2017 bylo provedeno jejím prostřednictvím, číslo, které v budoucnu pravděpodobně ještě poroste.

Kávový obr údajně nepoužívá žádné značení, kterým by své zákazníky upozorňoval na to, že nepřijímá hotovost, vysvětlení svého nového konceptu nechává na baristech.

Nasazením bezhotovostních pokladen Starbucks následuje další obchodníky, jako jsou například Amazon nebo Walmart. Walmart v několika svých obchodech nabízí možnost takzvaného „Scan & Go“. Umožňuje tak zákazníkům použít mobilní aplikaci k nasnímání čárových kódů produktů, které si chtějí koupit, zaplatit za ně v aplikaci a přijatou online účtenku jen při odchodu ukázat zaměstnanci obchodu. Velmi podobně pak funguje i mobilní aplikace „Amazon Go“: zákazníci si svůj smartphone s aplikací naskenují u turniketu, vyzvednou si zboží, které si chtějí zakoupit, a odejdou.

Bezhotovostní obchody chtějí svým zákazníkům nabídnout pohodlný způsob placení, prostřednictvím bezhotovostních plateb však mohou získat také spoustu cenných dat. Kávový řetězec zatím nepotvrdil, jak dlouho bude experiment trvat či zda proběhne i v dalších lokalitách.

Zdroj: FTFWorld

Další doporučené články

Po platebních prstenech přichází platební náramky

Po platebních prstenech přichází platební náramky

mBank, Mastercard a Niceboy přináší další platební doplněk – tentokrát v podobě náramku dostupného v sedmi variantách. Náramky fungují pouze s platebními kartami Mastercard...
23. 9. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Barion dále posiluje svou pozici na trhu online plateb

Barion dále posiluje svou pozici na trhu online plateb

Jedna z předních maďarských fintech společností, Barion, představila zásadní aktualizace svého platebního systému, které poskytnou ještě lepší zákaznickou a uživatelskou zkušenost. Maďarský...
13. 9. 2024 – Doba čtení: < 1 min

Miloš Sonták

Nadšenec do finančních a technologických inovací, které dokáží zjednodušit každodenní život. Pracuje více než 10 let v bankovnictví a technologických firmách…

Další články autora