Stripe spouští nástroj na ověření identity
17. 6. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Stripe pokračuje v expanzi nad rámec plateb a spouští nástroj, který pomáhá internetovým podnikům bezpečně ověřovat totožnost svých uživatelů z více než 30 zemí. Celý proces ověření identity šikovnější uživatelé zvládnou i za 15s, což je rozhodně výzva i pro moderní řešení typu BankID.
Stripe Identity je navržen tak, aby pomohl online firmám splnit požadavky na ověření věku klienta a standardní KYC. Zároveň by řešení mělo omezit podvody s identitou nebo třeba pokusy o ovládnutí cizího účtu.
Stripe Identity je snadno propojitelný s platebními API Stripe Connect a může být zaveden a připraven k použití během několika minut bez potřeby programování.
Aby uživatelé prokázali svou totožnost, vyfotí si svůj doklad totožnosti a „živé“ selfie, které pak systém Stripe zkontroluje. Je to stejný způsob, který dnes používají zahraniční fintechy – například challenger banky. Uživatelsky to není příliš náročné a celá operace je i velmi rychlá. Konkurenční řešení dokonce zvládají ověření „živé“ fotografie i za ne zcela ideálních světelných podmínek a dosahují vysoké úspěšnosti. Jakou úspěšnost bude mít Stripe Identity ještě není známé.
Firmy mohou samozřejmě uživatele v rámci ověřování požádat o zadání dalších údajů. Shromážděné informace jsou šifrovány a odesílány přímo společnosti Stripe, takže se jednotlivé firmy nemusí starat o správu citlivých osobních údajů na svých vlastních serverech.
Delia Pawelke, vedoucí globální strategie rizik a politiky onboardingu Stripe, říká: „Se Stripe Identity zpřístupníme naši pokročilou infrastrukturu dodržování předpisů všem našim uživatelům. Pro online firmu je nyní ověření něčí identity stejně snadné jako přijetí platby.“.
Identita je posledním krokem k diverzifikaci. Jen v posledních několika týdnech zavedla společnost Stripe nástroj pro dodržování daňových předpisů, nástroj pro detekci podezřelého chování a nákup uhlíkových povolenek.
Zájem u investorů o společnost Stripe roste. Například společnosti Sequoia, Shopify a Silver Lake nabídly nedávno za podíly více než 4 miliardy dolarů, i když požadovaná částka byla asi 1 miliarda dolarů. Akcionáři věří, že akcie budou spíše růst.
Stripe, který v březnu získal 600 milionů dolarů a byl oceněn na 95 miliard dolarů, by mohl usilovat o IPO koncem letošního roku nebo začátkem roku 2022.
Zdroj: finextra.com, stripe.com