Uber se pouští do byznysu s kreditními kartami
27. 10. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: 3 min
Před několika málo dny oznámil Uber na konferenci Money2020 v Las Vegas svoji novou kreditní kartu, která vzniká ve spolupráci s Barclays a Visa. Karta je pro společnost dalším přístupovým bodem k neskutečně cenným zákaznickým informacím a představuje další směr v její kampani s cílem uzmout ještě větší podíl na online i offline trhu.
Zažádat si o kartu je snadné. Počínaje 2. listopadem dá Uber svým uživatelům možnost získat kartu přímo v jeho aplikaci a do žádosti automaticky doplní všechny informace, které již o zákaznících má. O kartu je ale také možné požádat online. Už za pár minut žadatel dostane potvrzení a… hurá! Karta je automaticky k dispozici pro jízdy s Uberem a také nákupy UberEats, ve fyzické podobě přistane lidem ve schránce do týdne.
Použití karty je bez poplatku a pokud zákazník utratí v prvních 90 dnech od jejího pořízení 500 dolarů, dostane bonus v hodnotě 100 dolarů a další benefity, jako jsou 4 % z útraty zpět v restauracích, při nákupu jídla s sebou nebo v barech, 3 % na letenkách, hotelech a Airbnb nebo dalších krátkodobých pronájmech, 2 % na online nákupech a 1 % na všem ostatním.
Nová karta dává uživatelům také 50dolarový kredit na online předplatné (po utracení 5 000 dolarů za rok), pojištění až do výše 600 dolarů pro případ, že někdo použije jejich kartu k zaplacení měsíčního účtu za telefon a pozvánky na exkluzivní akce pro majitele karty.
Abychom to trochu upřesnili: výměnou za to, že mu poskytnete informace o tom, za co jste oněch 5 000+ dolarů utratili, odmění vás Uber 50 dolary. A karta společnosti pojistí váš telefon v okamžiku, kdy bude mít informace o tom, s jakou společností voláte a kolik peněz u ní utratíte.
Úroveň informací, které tak Uber o svých zákaznících získá, se tak skoro vyrovnává úrovni Amazonu. Společnost ale prohlásila, že žádná data, která o svých uživatelích posbírá, nebude prodávat třetím stranám. Zákazníci budou moci také získávat a uplatňovat body na Uber kredit, platby zpět nebo dárkové karty.
Karta přichází s roční sazbou ve výši 15,99, 21,74 nebo 24,74 %, a to v závislosti na hodnotě žadatelova kreditu… a podle tiskové mluvčí Barclays není nastaven žádný horní limit.
Kreditní karta se objevuje v okamžiku, kdy se boj o nákupní zkušenost na míru zákazníka vyostřuje. Amazon už má tolik údajů o tom, co jeho zákazníci dělají, že se může přesvědčivě prohlásit za hlavní (a potenciálně jediné) retailové obchodní místo.
Kde Amazon naráží na omezení, je fyzický svět se skutečnými restauracemi a obchody s potravinami. Se svojí novou kreditní kartou by Uber mohl učinit přesvědčivou nabídku společnostem, které touží po tom najít způsob, jak s Amazonem soupeřit. Tím, že získá všechny platební informace, Uber se může začít spojovat s obchodníky a vytvářet nabídky na míru, za které lze platit jeho kartou.
Za zmínku také stojí, že kreditní směr, kterým se Uber vydává, je naprosto odlišný od toho, kterým se s jejich vlastními platebními funkcemi pustili jeho noví velcí rivalové. Platforma Grab z jihovýchodní Asie koupila na začátku tohoto roku Kudo, aby dala svým zákazníkům přístup k základním online finančním službám, a Ola ze stejného důvodu postavila samostatnou aplikaci. Ačkoli je cesta rozdílná, cíl zůstává stejný: stát se relevantnějším a pro své uživatele tím, co se jim vybaví jako první, když se řekne…
Zdroj: TechCrunch