V Brně vzniká globální fintech. Přes PayPipes měsíčně proteče téměř 350 milionů korun
1. 8. 2024 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
PayPipes je fintech, který obchodníkům z celého světa díky agregaci platebních systémů pomáhá eliminovat rizika výpadků jednotlivých poskytovatelů i zvyšovat zisky díky lepším konverzím. Technologie, která donedávna sloužila pouze firmám ze skupiny Purple a jejich partnerským subjektům, se nedávno otevřela veřejnosti a fintech plánuje, že měsíční objem transakcí do roka vyroste z aktuálních 350 milionů korun na dvojnásobek.
Ačkoliv doma zatím není skupina Purple široce známá, na globálním trhu si vydobyla uznání svými technologiemi pro trading. Z její dílny pochází brokerská společnost Purple Trading, která nabízí obchodování s měnovými kurzy a komoditami, nebo edukační a evaluační platforma Fintokei, která dobyla japonský trh a expanduje již i v Evropě.
„Za naši historii se nám opakovaně stalo, že nám poskytovatel platebních služeb své služby z různých důvodů ukončil nebo zásadně změnil podmínky. Migrace na novou platební bránu trvala týdny, což naše podnikání výrazně poškodilo. Velké škody a ztráty navíc samozřejmě může způsobit i prostý výpadek na straně poskytovatele, což se zkrátka stává,“ popisuje David Kašper, spoluzakladatel a CEO Purple Holding.
Proto se v Purple rozhodli odkoupit startup, který doplnil ekosystém jejich služeb. PayPipes umožňuje obchodníkům, jako jsou e-shopy nebo tržiště, aby si napojili hned několik regulovaných zpracovatelů platebních karet, a tím se zbavili závislosti pouze na jednom z nich. Obchodník si poté může pomocí takzvaného routingu dle vlastního uvážení rozdělovat konkrétní objemy transakcí mezi jednotlivé poskytovatele, a optimalizovat tak toky peněz na základě poplatků jednotlivých bran za zprocesování transakce nebo třeba míry úspěšnosti akceptace transakcí. Pokud chce platebního poskytovatele změnit nebo přidat dalšího, zákazník to nepozná. Namísto integrace s několika platebními poskytovateli se obchodník propojí pouze s platformou PayPipes, která pak sama řeší vše ostatní.
Vysoké zabezpečení a unifikované API
Jedním z hlavních cílů PayPipes je zvyšovat obchodníkům konverzní poměry, protože právě konverze je jedním z hlavních měřítek úspěchu každého obchodníka. Schopnost přetavit návštěvníka webu v zákazníka závisí také na tom, jak relevantní je paleta nabízených platebních metod. Různé platební metody jsou totiž oblíbené napříč jednotlivými trhy, kde obchodníci působí, a liší se i jejich spolehlivost při placení z různých zemí či bank. Pokud je platba neintuitivní, chybí lokálně důvěryhodné platební metody nebo platba z jakýchkoli důvodů selže, obchodník přichází o tržbu a dost často také o zákazníka.
„Zvládáme i takzvané kaskádování. V případě, že u jednoho zpracovatele karet transakce z nějakého důvodu neprojde, aktivuje se služba dalšího zpracovatele v pořadí, kde je již transakce často úspěšná, čímž obchodník neztrácí svého platícího klienta, kterému by se příště do platby už nemuselo chtít a raději by šel jinam,“ líčí CEO Purple Holding David Kašper.
PayPipes se integruje díky jednomu unifikovaném API či pluginu. Stačí jediná integrace a vše další se již řeší přímo na úrovni PayPipes. V rámci uchování, zpracování i předávání karetních dat jsou navíc dodrženy bezpečnostní standardy PCI DSS.
Zdroj: tisková zpráva