V Česku lze nově platit pomocí Click to Pay s Visa

11. 2. 2022 – | Doba čtení: 3 min

e-commerce
Zdroj: pixabay

Společnost Visa oznámila spuštění platební metody Click to Pay v České republice. Reaguje tím na stále rostoucí segment e-commerce a zvyšující se počty online plateb. Jedná se o zjednodušení platby pomocí platební kraty, při kterém uživatel nemusí opakovaně zadávat číselné označení karty. Spotřebitelé mohou díky Click to Pay s Visa platit bezpečně a pohodlně u zapojených obchodníků a na partnerských platformách.

Po úspěšném představení tohoto řešení v USA, ve Spojeném království nebo například v Polsku je Click to Pay s Visa nově dostupné v České republice. Nové řešení lze využít při placení na internetu, ať už platba probíhá na mobilu či na jiném připojeném zařízení, a to u obchodníků a na serverech využívajících platební bránu od KB SmartPay a GoPay jako jsou BUSHMAN, SCONTO nábytek nebo také Kapka naděje, Nadace Terezy Maxové dětem (charitativní e-shop TERIBEAR – www.teribearshop.cz) a Cesta domů.

E-shopy s tlačítkem Click to Pay spotřebitelům umožní platit kartou bez nutnosti zadávat 16místné číslo karty a významně sníží počet kroků nutných pro dokončení objednávky. Visa navíc novou platební metodu zabezpečila nejmodernější technologií pro ověřování totožnosti. Díky tomu jsou platební údaje při každém nákupu nahrazeny unikátním tokenem, aby nebylo možné skutečná data dohledat.

logo Click to pay

Evropané už bezhotovostní platby v obchodech a při placení online vnímají dlouhodobě jako naprostou samozřejmost a Visa proto pracuje na tom, aby mohli spotřebitelé platit na internetu snadno a bezpečně. Přes dvacet evropských zemí za poslední rok registrovalo nárůst v e-commerce platbách o více než 40 procent a v Česku došlo dokonce ke 45procentnímu zvýšení (červen 2021 vs. červen 2020 podle dat Visa).

„Se zvyšujícím se počtem lidí, kteří během pandemie začínají nakupovat na internetu, roste i potřeba zajistit jim jednoduché a bezpečné způsoby placení. Naše nové řešení je ale i výhrou pro obchodníky a očekáváme, že díky tomu zaregistrují úbytek nedokončených objednávek. Navíc lze integrovat platební karty od více zúčastněných značek, což placení výrazně zjednoduší,“ řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko.

Každé řešení, které usnadní zákazníkům placení kartou, je výhrou pro platební bránu i e-shopy. Věříme, že Click to Pay s Visa najde mezi českými zákazníky velký počet aktivních uživatelů a přispěje k vyššímu počtu zaplacených transakcí v celé e-commerce,řekl Jan Vodička, CMO GoPay.

„Řešení jako je Click to Pay s Visa vítáme. Jsme přesvědčení, že podobná řešení usnadní placení kartou na internetu a pomohou k dalšímu růstu obliby této formy platby. Klienti jistě ocení uživatelskou vstřícnost a zjednodušení celého procesu při zachování vysoké bezpečnosti prováděných transakcí,“ říká Monika Truchlíková, manažerka Platebních metod v Komerční bance.

Komentář FintechCowboys: je nutné poznamenat, že tato technologie není osamocenou aktivitou společnosti Visa, ale celosvětově za ní stojí všichni tradiční platební giganti: American Express (USA), Discover (USA), JCB (Japonsko), Mastercard (USA), Union Pay (Čína), Visa (USA). Z určitého hlediska se dá říct, že jde o takový protipól Apple Pay a Google Pay. V České republice by tuto metodu mezi prvními měly poskytovat ČSOB a KB.

Visa už vydala více než 2,6 miliardy tokenů

Click to Pay s Visa umožňuje spotřebitelům rychle zaplatit na e-shopech bez nutnosti ukládat si platební kartu u daného obchodníka, což se globálně dotkne 40 procent všech e-commerce transakcí. Ještě větší množství digitálních plateb probíhá s uloženou kartou Visa, obvykle u obchodníků, u kterých lidé nakupují častěji. K ochraně těchto transakcí Visa využívá tokenizační technologii, která nahrazuje 16místné číslo platební karty zabezpečeným tokenem, který kartu chrání před útoky. Visa v rámci své sítě umožnila tokenizaci 8 600 vydavatelům karet a více než 800 000 obchodníků přijímá platby tokenizovanou kartou. Celkem již bylo vydáno něco přes 2,6 miliardy Visa tokenů, což vedlo ke snížení míry podvodů o 28 procent.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Regulovat, či neregulovat prop trading?

Po krachu společností typu My Forex Funds (MFF), která manipulovala s příkazy klientů, se stále častěji zmiňuje potřeba regulace prop tradingu,...
18. 10. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce