Westpac má nového AI zaměstnance – Wendy
2. 6. 2020 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Nejnovější AI zaměstnanec společnosti Westpac, Wendy, je schopná během konverzace přes web kameru rozpoznat emoce klientů a adekvátně na ně reagovat.
Usmějte se na Wendy přes svou webovou kameru a ona vám úsměv oplatí. Jestliže budete vypadat zmatení, ona bude empatická. A jestliže se budete pohybovat před kamerou svého laptopu, její oči vás budou během komunikace sledovat.
V kontrastu k virtuálnímu bankovnímu asistentovi jménem Rod, který pomáhá zákazníkům s bankovními dotazy, Wendy – jejíž základní úkol je být digitálním pracovním koučem pro mladé Australany, kombinuje čtyři technologie AI, aby poskytla sofistikovaný, realistický zážitek.
Wendyna schopnost myslet je podporována společností IBM, její vnímání a komunikační dovednosti zajišťuje Google Cloud Services, a její realistický vzhled má na svědomí startup Soul Machines z Nového Zélandu.
Annie Shu ze společnosti Westpac uvedla, že: „Wendy nám umožnila urychlit naše experimentování a pohrát si s nově vznikajícími technologiemi, abychom porozuměli, co funguje a co je správné pro nás jako banku.“
S Wendy jde společnosti o více než jen o vytvoření další digitální entity. Jde o nový technologický model, který umožňuje neustálé změny a aktualizace.
Cílem je podniknout malé kroky, aby se ukázalo, jak lidé reagují. Postupně pak Wendy učit, aby mohla převzít roli finančního poradce a pomáhat klientům třeba s úsporami nebo přípravou jejich zahraniční dovolené.
„Všechno, co Wendy vidí, slyší, o čem mluví, se musí správně natrénovat. Ale tempo jejího růstu je opravdu vzrušující,“ uvádí na závěr Annie Shu.
Zdroj: finextra.com
Foto: wendy.westpac.com.au