Reklama

Životní pojištění Mutumutu chce do světa

31. 5. 2021 – | Doba čtení: 3 min

france
Zdroj: Chris Karidis na Unsplash

Mutumutu v dubnu uzavřelo sérii investic od Société Générale: za rozšíření svého minoritního podílu zaplatila banka 1,1 milionů eur, stejně jako na začátku loňského roku. Primárním cílem investice je příprava expanze do Francie, kde Mutumutu dostalo licenci a kde by se služba měla spustit v druhé půlce letošního roku. Za sebou má Mutumutu i testování v Itálii, Německu a Polsku, ze kterého vyšlo najevo, že ve všech má Mutumutu velkou šanci uspět, byť s ohledem na některé více nebo méně překvapivé rozdíly.

Jak dopadl průzkum Mutumutu v různých zemích Evropy?

Německo má pro Mutumutu velkou výhodu v tom, že životní pojištění tam má tradici, lidé ho znají a kupují ho. Většina Němců má dokonce více životních pojistek. Na rozdíl od Česka je zde velká důvěra v poradce, kteří prodávají finanční produkty včetně pojištění a většinou se dlouhodobě v jedné oblasti starají o celé rodiny napříč generacemi. Na druhou stranu především mladší generace hodně sleduje digitální trendy. Německo je po UK druhým největším trhem co do počtu insurtechů – většina z nich ale neumí produkt nabídnout plně online.

Němcům chybí kvalitní produkt kryjící dlouhodobou pracovní neschopnost a nemoci způsobené stresem a psychikou. Takový produkt ani neznají a velice by ho ocenili. 33 % dlouhodobých pracovních neschopností je totiž způsobeno psychickými problémy, depresemi, vyhořením a jako následek stresu.

Pojištění dlouhodobé pracovní neschopnosti rezonuje u živnostníků, kteří po 6 týdnech státem vyplácené nemocenské zůstávají bez jakýchkoli příjmů.

Němci dobře reagují na propozici vracení peněz za zdravý životní styl. Téměř 84 % Němců udává, že pravidelně aktivně sportuje.

Itálie je sice zemí velkých pojišťovacích značek, ale kovářova kobyla asi chodí bosa. Pouze kolem 10 % Italů jeví zájem o životní pojištění. To může být částečně dáno životním stylem – Italové jsou tradičně zvyklí se v případě nenadálých životních situací spoléhat na své široké rodiny, případně na pomoc od státu. S posledním rokem a půl života v pandemii se ale mnohé změnilo. Poptávka po životním pojištění se zvedá. Lidé chtějí mít v nejisté budoucnosti alespoň nějakou jistotu.

Mladší ekonomicky aktivní generaci Italů velmi zajímá pojištění dlouhodobé pracovní neschopnosti. Výrazně se zvedá poptávka po digitálním životním pojištění (více než o pětinu za rok), přitom v Itálii jsou pouze dva digitální poskytovatelé pojištění.

Polsko je velmi podobné Česku, a to jak mentalitou lidí a jejich přístupem k životnímu pojištění a digitálním technologiím, tak nastavením státního sociálního zabezpečení a pojišťoven. Podobně jako u nás mají Poláci velmi špatné zkušenosti s pojišťovnami a zejména pojišťovacími poradci a velmi by ocenili příchod hráče, který by byl transparentní, jednoduchý a také čistě digitální. Digitální pojištění láká hodně mladou generaci, Polsko je země startupů, inovací, GIG ekonomiky – proto především pojištění dlouhodobé pracovní neschopnosti, které si navíc mohou sjednat z mobilu, láká hlavně mileniály – živnostníky s diverzifikovanými zdroji příjmů, kteří nejsou klasickými zaměstnanci jedné firmy.

Kolem 40 % oslovených lidí ve věkové skupině 18 až 55 let si pro sebe sbírá data o své sportovní aktivitě, polovina k tomu používá chytré hodinky.

Na financování expanze do těchto trhů Mutumutu plánuje vypsat další investiční kolo s tím, že jím může být znovu Société Générale, která ve všech těchto státech působí, anebo někdo nový.

Mutumutu se v Česku daří čím dál tím lépe

Nebýt výdajů na expanzi, Mutumutu by už bylo v černých číslech. V letošním prvním kvartálu se Mutumutu podařilo utrhnout 1 % všech nově sjednaných smluv životního pojištění a i přes prvotní nejistotu nastalé koronavirové krize se stále daří plnit všechny obchodní cíle. Celkově chce Mutumutu letos vyrůst o 70 %. Už během letošního prvního kvartálu se to podařilo naplnit více než z poloviny.

Byť se ale pandemie v Česku pojišťovnictví nijak výrazněji nedotkla, stále se očekává, že v životním pojištění se mohou negativně odrazit sekundární dopady pandemie, a to v podobě zhoršení zdravotního stavu populace, rozmachu civilizačních chorob z důvodu lockdownu a zanedbané zdravotní péče a prevence.

Zdroj: redakce na základě podkladů od Mutumutu

Další doporučené články

Vocalls získal 20 milionů na zahraniční expanzi

Vocalls získal 20 milionů na zahraniční expanzi

V-Sharp Venture Studio oznámilo dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Částku dvacet milionů korun vkládá do společnosti Vocalls, která...
29. 11. 2022 – Doba čtení: 3 min
Creative Business Cup je zpět

Creative Business Cup je zpět

Startupová soutěž Creative Business Cup opět klepe na dveře! Přihlaste se do národního kola soutěže, kterou pořádá agentura CzechInvest, a probojujte se do mezinárodního finále v Kodani...
23. 11. 2022 – Doba čtení: < 1 min
Americký Trupanion kupuje pojišťovnu PetExpert

Americký Trupanion kupuje pojišťovnu PetExpert

Český startup PetExpert, který se zabývá komerčním pojištěním psů a koček, koupila americká společnost Trupanion. Projekt zapojí do svých globálních plánů....
16. 11. 2022 – Doba čtení: < 1 min

Martin Pacholet

blockchain, UX, openbanking, BankID a wealth management, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora