Reklama

Představujeme startupy, které dláždí cestu k novému pojetí pojišťovnictví

18. 1. 2017 – | Doba čtení: 3 min

V uplynulých 12 měsících prošlo pojišťovnictví doslova revolucí: vynořila se celá řada  společností, které se v této oblasti rozhodly nabídnout rychlejší, transparentnější a levnější služby. Rok 2016 byl ve světě rokem InsurTech. Hlavní roli v rychle se rozvíjejícím InsurTech průmyslu hrají především Spojené státy, Kanada, Izrael, Velká Británie a Německo. Na následujících řádcích vám představíme ty nejdůležitější světové hráče.

1.Lemonade

Sídlo: New York, USA

O společnosti Lemonade jsme na našem webu psali už loni. Startup vznikl na konci roku 2015 a svým klientům nabízí levnější pojištění, než mohli do té doby na trhu získat. Klíčem bylo snížení vlastní marže i maximální automatizace činností. Do svého byznys modelu Lemone včlenila také charitativní prvek: přebytky z fondů věnuje na konci každého roku vybraným dobročinným organizacím. Za dobu své činnosti už získala investice v hodnotě 60 milionů dolarů.

2.Next Insurance

Sídlo: Tel Aviv, Izrael

Startup Next Insurance cílí na pojištění malých podniků, kterých je podle jeho průzkumu v USA na 28 milionů (a každý rok přibude 0,5 milionů nových). Jeho řešení jim má usnadnit, urychlit a zprůhlednit vyhledání a získání pojištění. To vše online a bez nutnosti fyzických schůzek s agentem pokaždé, když chtějí udělat jakoukoli změnu. Hned v prvním kole investic se Next Insurance podařilo získat 13 milionů dolarů.

3.Insureon

Sídlo: Chicago, USA

Malé společnosti stojí v centru pozornosti také startupu Insureon. Od roku 2011, kdy Insureon jako digitální služba vznikl, získal už na 175 tisíc klientů. Aktuálně se může pochlubit 400 tisíci unikátními návštěvníky měsíčně. Za rok bych jich chtěl mít milion, čehož hodlá dosáhnout dalšími investicemi.

4.League

Sídlo: Toronto, Kanada

League navrhuje pojištění záležitostí, jako jsou krytí nákladů na zubní péči nebo chiropraxi, ale nenabízí svoje vlastní pojistky. V současné době se soustředí na zaměstnance a malé společnosti, z nichž mnohé v minulosti zdravotní pojištění vůbec neposkytovaly.

5.FinanceFox

Sídlo: Berlín, Německo

Aplikace FinanceFox umožňuje svým uživatelům sjednotit jednotlivé pojistky a spravovat veškeré záležitosti s nimi související z jednoho místa. Jejím prostřednictvím mají také přístup k novým pojistkám, díky kterým mohou konsolidovat veškeré své krytí do jediné. Svůj byznys model startup vystavěl na přijímání úhrad od pojišťovacích společností. Jako „kontaktní bod“ pro zákazníky totiž šetří velkou část jejich administrativních nákladů. Dnes má už na 65 tisíc klientů.

6.HixMe

Sídlo: New York, USA

Startup HixMe nabízí zaměstnavatelům možnost spravovat záležitosti související se zdravotní péčí o své zaměstnance pod hlavičkou tzv. Affordable Care Act (ACA). V rámci něho zaměstnavatel platí za pojištění, ale zaměstnanci mají svobodu volby a pojistky jsou navíc přenosné. Cloud společnosti sdružuje zdravotní a finanční údaje zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků a následně pro každého z nich připravuje balíček na míru.

7.Embroker

Sídlo: San Francisco, USA

Cílovou skupinou startupu jsou opět malé podniky a jeho záměrem zrychlení řízení, sledování nároků a dokonce analýza pokrytí obchodníků. Podle Embrokeru využívají společnosti průměrně 4 až 6 pojistek, což značně ztěžuje udržování jejich aktuálnosti i rozhodování o tom, zda jsou pro podnik stále relevantní. Do oblasti pojišťovnictví chce startup vnést více transparentnosti a jednoduchosti. Tak, aby pojištění a řízení rizika nebyly pro vlastníky překážkou, ale naopak nástrojem růstu.

8.Trov

Sídlo: San Francisco, USA

Trov nabízí krátkodobé pojistné krytí se všemi službami dostupnými přes mobilní telefon. To zahrnuje např. i možnost nahrání jednotlivých pojištěných položek na cloud, obdržení nabídek, aktivaci nebo deaktivaci krytí nebo nárokování. To, že některé pojistné produkty jsou využitelné jen na omezenou dobu, by je podle startupu nemělo diskvalifikovat a automaticky vyřadit z nabídky. S tím souhlasí i investoři, díky kterým Trov získal už 39,2 milionů dolarů.

9.Friendsurance

Sídlo: Berlín, Německo

Společnost se snaží změnit způsob interakce mezi zákazníky a jejich pojištěním. Svoji činnost zahájila v roce 2011 a dnes se počet jejích zákazníků pohybuje v šestimístných číslech. Jen v roce 2015 získala společnost 75 000 nových členů a v trhu s pojištěním vidí velký potenciál pro inovace a digitalizaci.

Dotazy, postřehy a připomínky pište na náš učet na twitteru @fintechcowboys. Budeme se těšit.

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.