Reklama

3 měsíce Twisto karty

Česká fintech společnost Twisto představila v listopadu loňského roku jako první v ČR platební náramky. Jak si za první tři měsíce vedly? To se dozvíte v našem přehledu.

22. 2. 2018 – | Doba čtení: 3 min

Budoucnosti bez hotovosti může pomoci rozšíření platebních náramků, ukazují data české fintech společnosti Twisto. Ta v listopadu loňského roku představila vlastní platební kartu a jako první finanční instituce v ČR také platební náramek s bezkontaktním čipem. Právě uživatelé platebních náramků dle analýzy a průzkumu mezi uživateli tíhnou k tomu, platit náramkem výrazně nižší částky, které dříve hradili hotově.

Průměrná platba kartou je 524 korun, bezkontaktním náramkem potom 381 korun. Za první tři měsíce si kartu objednalo přes 6 000 zákazníků, kteří realizovali transakce v hodnotě přesahující 20 milionů korun. 80 % všech objednaných karet si zákazníci objednali právě s náramkem.

„Ti, kdo už si zvykli nosit náš náramek na ruce stejně běžně jako hodinky, platí bezhotovostně častěji než majitelé tradičních platebních karet. A zároveň nám přiznávají, že náramkem platí i částky, u kterých byli dříve zvyklí hledat po kapsách drobné. Bezkontaktní platební technologie odbouraly stigma, že platit kartou je příliš zdlouhavé. Věřím, že s náramkem dosáhneme ještě výraznějšího efektu a ukážeme, že hradit i desetikorunové částky bezhotovostně je nejen pohodlnější, ale také bezpečnější než vytahovat u pokladny peněženku,“ říká k náramku Lukáš Janoušek, šéf strategie a marketingu Twista.

To potvrzují také data – lidé nosící náramek udělají v průměru o více než 10 procent  transakcí více.

Černý náramek vede v barech, fialový zase při odpoledních dýcháncích

Twisto nabídlo zákazníkům s Twisto účtem náramek ve dvou barevných provedeních – černé a fialové barvě. Černou volí drtivá většina mužů a část žen, fialový náramek si vybírají takřka výhradně ženy. Mezi majiteli náramků má zhruba 75 % procent lidí černou variantu a zbylá čtvrtina fialovou. Z dat dále vyplývá, že majitelé černých náramků nejčastěji platí v nočních hodinách, a to o půlnoci a kolem druhé hodiny ranní s průměrnou hodnotou platby dosahující 800 korun. Majitelé fialových náramků udělají nejvíce transakcí kolem 16. hodiny, průměrná hodnota pak dosahuje necelých 500 korun.

Náramky ještě neukázaly celý potenciál

Podle Twista budoucnost platebních náramků teprve přijde. Je to především otázka edukace trhu a také otázka nabídky. Platit v obchodech bez nutnosti hledat peněženku a kartu je velmi atraktivní a zrychluje celý proces, což je výhodné pro obchodníky a příjemné pro zákazníky. Bude se měnit forma a technologie – lidé budou platit chytrými hodinkami anebo si svoji kartu nahrají například do prstenu. Boom začne, jakmile se chytré platební doplňky objeví u módních značek. Z platebního prostředku se pak stane módní doplněk a součást stylu. Vhled do budoucnosti poskytují i tvrdá data –  z celkového počtu transakcí, které zákazníci s Twisto kartou za tři měsíce realizovali, bylo 21 procent zaplaceno náramky.

„Platba náramkem je jednoduchá a především velmi pohodlná, což ji dělá návykovou. Já sám platím dnes už téměř výhradně náramkem a věřím, že boom náramků teprve přijde s letní sezonou, kdy se Češi rozjedou na dovolené, k vodě a míra komfortu zaplatit zápěstím namísto tahat s sebou peněženku vyhraje. V Twistu věříme, že budoucností jsou bezhotovostní platby, které dávají lidem kromě komfortu také výrazně vyšší přehled nad jejich útratami, což podporuje naši firemní filosofii být zodpovědnou platební společností a dávat lidem to lepší z peněz. Bezhotovostní budoucnost podporuje rovněž nový zákon o platebním styku, který zakazuje k platbě kartou účtovat dodatečné poplatky,“ doplňuje Janoušek.

Zajímavostí je, že za tři měsíce proběhly platby Twisto kartou na všech světových kontinentech kromě Antarktidy.

Zdroj: Tisková zpráva

Redakce

Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.