30 % transakcí Starbucks se uskuteční prostřednictvím mobilních plateb
31. 7. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Mobilní produkty Starbucks jsou využívány stále více. Ukazuje to čtvrtletní finanční zpráva, kterou kávový gigant zveřejnil minulý čtvrtek. Společnost za třetí čtvrtletí vykázala výnosy v hodnotě 5,66 miliard dolarů, což je o 8 % víc než za stejné období loňského roku.
Starbucks řekl, že hodnota plateb prostřednictvím mobilního telefonu narostla v jeho amerických obchodech o 30 %, o 29 % v minulém čtvrtletí a o 27 % ve čtvrtletí prvním.
Mobilní „Order and Pay“ (Objednej a zaplať), funkce, která zákazníkům umožňuje objednat si prostřednictvím smartphonu s aplikací Starbucks a vyhnout se tak čekání ve frontě, je zodpovědná za 9 % všech transakcí. To je o 8 % víc než v předchozím čtvrtletí a o 5 % více než ve stejném čtvrtletí minulého roku.
„Starbucks využil inovace v oblasti jídla a nápojů, zážitku na prodejně a personalizovaného online spojení se svými zákazníky k tomu, aby doručil další rekordní čtvrtletní finanční a provozní výsledek, a to navzdory slabosti, která celkově ovlivnila náš primární sektor,“ řekl generální ředitel Starbucks Kevin Johnson.
Nárůst využívání mobilní funkce „Order and Pay“ vedl k tomu, že prodejny Starbucks doslova ucpali zákazníci pokoušející se vyzvednout si a zaplatit svoji kávu a jídlo. Na to Starbucks na začátku roku zareagoval tím, že přidal místa odlišná od stávajících pokladen určená výhradně zákazníkům, kteří si objednali prostřednictvím mobilního telefonu, a baristy vybavil novými tablety.
Starbucks také oznámil, že uzavře všech svých 379 prodejen Teavana, obchodů se sypaným čajem v Americe, Mexiku a na Středním východě. Podle řídících pracovníků byl jejich podprůměrný výkon způsoben částečně tím, že stále méně lidí navštěvuje nákupní centra, kde se tyto prodejny primárně nacházejí.
Zdroj:Geekwire.com