Airwallex přináší generativní AI pro KYC procesy

18. 12. 2023 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: midjourney

Airwallex, fintech zaměřený na mezinárodní platební styk a platební metody pro e-shopy, začal používat generativní AI v procesech KYC (Know Your Customer) a během onboardingu nových klientů, čímž se mu povedlo oba procesy zlepšit co do rychlosti i co do kvality.

Služby fintechu původem z Austrálie a dnes se sídlem v Singapuru využívá po celém světě kolem 100 tisíc firem. Prověřování těchto firem nebo onboarding nových se tedy děje neustále. Nový nástroj podle prohlášení společnosti snížil o 50 % počet falešných poplachů, tedy situací, kdy byla firma označena za podezřelou a muselo nastoupit manuální kontrolování. Zároveň se o 20 % zvýšil počet zákazníků, kteří dokáží onboardingem projít zcela bez lidského zásahu.

Společnost Airwallex v minulosti používala analýzy založené na pravidlech a zpracování přirozeného jazyka (NLP) ke skenování webových stránek nových zákazníků – k prověřování, jaké zboží nabízí, jaké informace poskytují apod. Tyto nástroje jsou velmi účinné při identifikaci vysoce rizikových klíčových slov, ale také mají tendenci generovat značné množství falešně pozitivních upozornění. Tím se celý KYC proces zpomaloval. Jako příklad z minulosti fintech uvádí situaci, kdy NLP nástroje detekovaly vojenské zboží, ale přitom třeba šlo o modely nebo dětské hračky. Další problematickou oblastí byl třeba boj proti prodejcům plagiátů. Nebo rozlišit šaty v barvě šampaňského od prodeje skutečného šampaňského, také prý nebylo dost dobře možné.

„Generativní AI pomáhá našim modelům být mnohem citlivější na kontext a význam klíčových slov. Tím pak snižuje počet falešných nálezů,“ říká Jacob Dai, spoluzakladatel a technologický ředitel společnosti. „Využíváme kombinaci inteligentních technologií a lidských odborných znalostí, abychom ověřili, že noví zákazníci jsou tím, kým říkají, že jsou. Že jsou pravdiví o povaze svého podnikání a že jejich produkty nebo služby jsou legální a v souladu se zásadami naší společnosti.“

Ale KYC a onboarding je jen jednou oblastí, kde Airwallex AI uplatňuje.

„Víme, že naši zákazníci požadují vysoce adaptivní služby, okamžitou pomoc a intuitivní přístup ke svým datům,“ řekl Dai. „Pomocí generativní umělé inteligence a NLP můžeme našim zákazníkům pomoci získat odpovědi rychle a efektivně, ať už jde o vyhledávání konkrétní transakce v jejich historii, nebo o vytvoření podrobného pracovního postupu pro výplaty s automatickou funkcí chatu. Existuje mnoho aplikací k prozkoumání a my právě začínáme.“

zdroj: finextra.com

Další doporučené články

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce