Reklama

Banky se bojí konkurence Big Techů na rostoucím trhu s bezhotovostními platbami

18. 9. 2019 – | Doba čtení: 1

V situaci, kdy posilují globální bezhotovostní platby a kvete konkurence ze strany fintechových startupů a velkých technologických společností (Big Tech), se banky zdráhají přijmout otevřené bankovnictví prostřednictvím sdílení dat, spolupráce s partnery z ekosystému a otevřených platforem, tvrdí zpráva Capgemini. 

Poslední Zpráva o světových platbách (World Payments Report) Capgemini ukazuje, že objem bezhotovostních plateb rapidně roste, zvláště pak na rozvíjejících se trzích v Asii (32% růst) a ve střední Evropě, na Středním východě a v Africe (19% růst). Očekává se, že do roku 2022 bezhotovostní transakce přesáhnou miliardu a meziročně tak porostou o 14 %. 

Většina zavedených hráčů, které Capgemini vyzpovídala v celkem 18 zemích, se toho ale spíše bojí, než by hýřila optimismem, co se týče tempa a směru, kterým se změna na trhu ubírá. Obava panuje z velkých technologických společností a nevýhod otevřeného bankovnictví. 

Téměř dvě třetiny respondentů vidí jako největší ohrožení velké Big Techové konkurenty, jako jsou Facebook, Google, Apple a Amazon, kteří využívají svého globálního dosahu, známosti značky, důvěry zákazníků a výborné zákaznické zkušenosti. 

Většina snah o digitální transformaci je u 60 % bank reakcí na nutnost vyhovět předpisům. Přijetí API za hranici toho, co vyžaduje regulace, stagnuje: většina bank neplánuje nasadit API, která by zpřístupnila data v oblastech, jako jsou interní výkazy podmíněných plateb nebo poloha poboček/bankomatů.

Tam, kde se po bankách nepožaduje sdílet více dat, většinou tak nedělají a otevřené API „vidí spíše jako hru na splnění regulatorních podmínek než příležitost k růstu,“ říká zpráva. 

„Krajina globálních plateb prochází důležitým vývojem, ale ne všichni účastníci jsou s tempem a směrem této změny spokojení,“ řekl Anirban Bose, generální ředitel strategického obchodního útvaru pro finanční služby Capgemini. 

Zdroj: World Payments Report Capgemini

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.