Chatler, chatovací bot s lidskou tváří
27. 2. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Inkubátor Startup Yard ve středu 22. února pořádal už sedmé kolo akce Demo Day. Prezentace se konala v prostorách kina Světozor. A bylo skutečně plno. Možná i proto, že úvodní přednášku měl Mike Butcher z TechCrunch. Ale Mike nebyl jediným důvodem, proč se na akci Demo Day přijelo podívat tolik lidí. Program byl pestrý a zajímavý, představilo se celkem sedm startupů z různých koutů střední Evropy. Nás zaujal a dnes vám na našich stránkách představíme projekt Chatler.
O chatovacích botech se dnes mluví hodně: i my jsme uveřejnili článek, který se tímto tématem zabýval. Jak banky, tak i další společnosti zkoumají, co jim technologie chatovacích botů může přinést. Na trhu existuje nespočet řešení, v mnohých případech však jde o řešení plně automatická, která jsou schopna odpovídat na dotazy uživatelů sama. Maďarský tým se rozhodl jít jinou cestou.
Chatler je poloautomatická chatovací aplikaci, která nemá lidského operátora nahradit, ale pomáhat mu. Je určena primárně pro oblasti péče o zákazníky, zákaznického servisu anebo pro prostředí sociálních sítí, zkrátka uplatní se všude tam, kde firma potřebuje nějakým způsobem rychle interagovat s uživatelem. Aplikace Chatler nabízí nástroje pro efektivnější a rychlejší způsob interakce lidského operátora se zákazníkem. Pomocí technologie machine learning se Chatler neustále učí a zlepšuje, čímž usnadňuje práci lidským operátorům.
Dnes se oblast chatovacích botů rozdělila do dvou hlavních proudů. Jeden proud zdůrazňuje plnou automatizaci komunikace bez jakéhokoli lidského zapojení. Druhý proud, a ten si vybral i maďarský tým tvůrců aplikace Chatler, preferuje poloautomatizované řešení chatovacích botů, kde hlavním benefitem zůstává rychlá a efektivní komunikace, stále však jde o komunikaci člověka s člověkem.
Možná si pokládáte otázku, které řešení je tedy lepší. Osobně si myslím, že opět neexistuje univerzální odpověď. Důležitý je kontext a to, co chcete, aby chat bot řešil. Pro dotazy, které jsou jednoduché, repetitivní, rutinní a přesně specifikovatelné, je určitě dobré zamyslet se nad plně automatizovaným chat botem. V případech, kdy je nutné udržet kontext a pokrýt širokou oblast znalostí, jsou naopak nejvýhodnější poloautomatická řešení chatovacích botů s lidským operátorem, kde technologie ulehčuje a zrychluje práci a umocňuje koncový pozitivní dojem zákazníka.
Co si myslíte o chatovacích botech? Můžou změnit svět financí jak je známe, anebo se jedná o další slepou větev na kterou si za pár let ani nevzpomeneme? Pište na náš twitter @fintechcowboys