NOVINKY

Společnost Chime získala ve financování 18 milionů amerických dolarů pro svůj primárně mobilní přístup k bankovnictví. Kolo investic vedla společnost Cathay Innovation a zúčastnily se ho Northwestern Mutual Future Ventures, Crosslink Capital, Forerunner Ventures, Homebrew a další.

Se svými nulovými měsíčními poplatky a neexistencí pokut za přečerpání se Chime snaží nalákat především generaci mileniálů, důraz klade především na svoji dostupnost a jednoduchou aplikaci. Od svého spuštění v roce 2014 získal Chime na 500 tisíc zákazníků, jejichž věk se zpravidla blíží třicítce a příjem se pohybuje mezi 50 a 70 tisíci amerických dolarů ročně.

Generální ředitel a zakladatel společnosti, Chris Britt, tvrdí, že cíle Chime jsou v mnohem větší shodě s těmi zákazníkovými, než je tomu u tradičních bank. „Ta poslední věc, kterou chceme dělat, je podporovat lehkovážné utrácení,” řekl. Chime „vydělává jen tehdy, když zákazníci produkt skutečně používají.”

Příjmy Chime pochází z doprovodné debetní karty, z každé transakce mu přitom náleží asi 1,5procentní poplatek.

Chime vychvaluje také svoje nástroje na dobrovolné automatické spoření, které mohou zákazníkům ukládat bokem předem určenou sumu peněz, nebo drobné, které zbudou po zaokrouhlení sumy každé provedené transakce na celé dolary směrem nahoru.

Chime je společnost, která zaujímá tu nejlepší pozici pro to, aby mohla narušit klíčové bankovní vztahy na americkém trhu,“ řekl Dennis Barrie, spoluzakladatel Cathay Innovation, o tom, proč se společnost rozhodla investovat. Startup je „pevně rozhodnutý přinést na americké kontinenty zdravější bankovní zkušenost, což je v dnešní době velmi potřeba.“

Chime není jen online banka. Většina velkých tradičních bank má dnes mobilní aplikace a na bankovním trhu se objevují také noví hráči, jako je například Simple.

Sataya Patel z Homebrew říká, že Chime „výrazně roste a má silnou sektorovou ekonomiku, na rozdíl od jiných bankovních startupů, kterým se nepodařilo vybudovat udržitelný byznys.“ Věří také, že startup „buduje banku budoucnosti.“

Chime říká, že očekává, že do konce roku dosáhnou transakce, provedené jeho prostřednictvím, 1 miliardy amerických dolarů. Až do teď startup rostl především díky svým stávajícím zákazníkům, kteří svoji dobrou zkušenost s ním šířili dál. Nyní ale společnost plánuje využít nového financování k tomu, aby zvýšila povědomí o tom, co nabízí.

Chime, jehož sídlo je v San Franciscu, už v minulosti vybral asi 25 milionů amerických dolarů.

Zdroj: Techcrunch