Credit Suisse vytváří hybridní challenger banku
14. 9. 2020 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Challenger banky se pomalu stávají nedílnou součástí bankovního světa, a přestože je řada bankovních domů stále úspěšně přehlíží (viz náš článek o Revolutu), pro uživatele už představují opodstatněnou variantu pro vedení bankovních produktů. Mají konkurenceschopné sazby, účty zdarma, minimálně srovnatelné a někdy i výhodnější podmínky pro převody peněz a vytváří unikátní uživatelskou zkušenost. Navíc to vše plně online, což je zejména v době koronaviru skvělá věc.
A tak se pomalu ale jistě některé tradiční banky rozhodly přistoupit na nová pravidla challenger bank a to je i případ Credit Suisse, švýcarské banky s tradicí celých 164 let. Credit Suisse spouští vlastní digitální banku CSX. Nová společnost se staví na pomezí challenger bank a inkumbentů, tj. tradičních zavedených subjektů. Chce „kombinovat flexibilitu a nákladovou efektivitu“ digitální banky s „komplexní škálou služeb a odborných znalostí“ tradiční banky.
„CSX je pro všechny soukromé klienty ve Švýcarsku, kteří chtějí rychle a snadno pracovat s bankovními produkty a kteří oceňují digitální a profesionální finanční poradenství,“ uvedla Anke Bridge Haux, vedoucí digitálního bankovnictví Credit Suisse. „Ale pro naše klienty budeme k dispozici nadále i osobně. Klienti CSX se mohou sami rozhodnout, jak s námi chtějí komunikovat, v závislosti na jejich individuálních potřebách.“
Digitální banka Credit Suisse bude rozdělena na dvě nabídky, CSX a CSX Young, aby mohla obsluhovat klienty z různých demografických skupin. CSX i CSX Young budou využívat přístup založený na mobilních zařízeních, od založení účtu až po virtuální debetní kartu. Credit Suisse zahájí provoz obou účtů na konci října 2020. Po spuštění budou do aplikace postupně přidané další služby včetně investic, důchodů a hypoték.
V souvislosti s oznámením o digitálním bankovnictví představila společnost Credit Suisse také plány na novou oblast zaměřenou na osobní poradenství. Banka pilotuje koncept v nové pobočce v Curychu a tuto myšlenku rozvíjí pomocí Digitálního Baru, kde bude k dispozici interaktivní osobní poradenství prostřednictvím videokonferencí. Část poboček bude nově také zahrnovat společné pracovní prostory, multimediální skupinové místnosti a zónu pro setkávání, schůzky či jiné eventy. Tuto zónu si mohou rezervovat třetí strany k využití.
Zdroj: finovate.com
Foto: credit-suisse.com