Reklama

Deutsche Bank řeší koncept Zeleného bankovnictví

25. 8. 2020 – | Doba čtení: < 1

eko

Koronavirus v řadě odvětví trochu pozastavil eko aktivity, nicméně nic netrvá věčně a tak se k nim jejich autoři postupně vrací. V Deutsche Bank se pokusili navrhnout prototyp bankovnictví nebo spíše bankovních funkcionalit, které na základě znalostí klienta sledují uhlíkovou stopu uživatelů.

Ve své podstatě je to poměrně jednoduchá myšlenka, která je založená na tom, že každá transakce uživatele představuje informaci o uhlíkové stopě. A tato informace, kterou běžně banky spíš využívají pro své benefitní a věrnostní programy tentokrát bude využita v podobě nějaké eko-akce.

Banka může pomocí půlroční transakční historie dávat klientům rady ve formě ekologičtějšího pohybování (nakupujte na jednom místě, jezděte víc na kole), ekologicky přívětivější spotřebě (nakupujte méně masa) a nebo ekologičtějšího cestování (méně létejte letadlem, místo auta použijte vlak apod.).

Vedle těchto převážně pasivních rad by banka mohla klientům dále nabízet investiční a případně donátorské projekty a akce, které mohou trochu jejich uhlíkovou stopu vykompenzovat. Klienti by mohli investovat do zalesňování, revitalizace, do moderních šetrnějších technologií nebo třeba do projektů, které mají za cíl snížit spotřebu energie.

Ve FinTechCowboys předpokládáme, že podobné aktivity začne řešit stále více finančních institucí, protože lidé se o eko aktivity budou zajímat stále více. Zejména mladá generace si nevystačí s pouhým kupováním sazenic stromů, ale bude chtít svůj život stále více řešit šetrněji k životnímu prostředí. Na druhou stranu celý koncept Deutsche Bank je teprve prototyp a k jeho realizaci asi povede ještě dlouhá cesta.

Zdroj: finextra.com

Foto: od ejaugsburg z Pixabay 

Redakce

Katka, Eva, Petr, Vašek a Zdeněk. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.