Reklama

Digitální účtenky při platbě na internetu

22. 7. 2021 – | Doba čtení: < 1

e-commerce
Zdroj: Igor Miske na Unsplash

Stále více nákupů lidé v dnešní době provádí online. Když nakupujete v kamenném obchodě, dostanete od obchodníka papírovou účtenku. Není to možná sice nejekologičtější řešení, ale alespoň máte potvrzení o platbě a také nějaký detail, kolik co stálo. Jenže při nákupu na internetu takové informace prostě nejsou na jednom místě. V lepším případě dostanete několik emailů. V jednom z nich je informace o platbě a v úplně jiném informace o objednávce.

Společnost American Express, globální poskytovatel platebních karet, v únoru letošního roku přišla s novinkou digitálních účtenek. Ty jsou podporované celou řadou obchodníků a vlastně se jedná o digitální variantu klasické papírové účtenky. Aktuálně pak AmEx rozšířil spolupráci také o společnost Amazon. Zákazníci platící AmEx kartou pak mají k dispozici účtenku, která v sobě obsahuje základní informace o detailu nákupu, jako jsou dílčí ceny a počty zaplaceného zboží. Oproti klasické účtence pak tato elektronická také obsahuje nějaké informace navíc – například o doručení zboží.

Digitální účtenka byla primárně vytvořena na základě uživatelských průzkumů, ze kterých vyplynulo, že uživatelé, kteří provádí velké množství online nákupů, jsou náchylní k tomu stát se obětí nějakého podvodu. Zjednodušeně řečeno, jedna transakce navíc se mezi jejich platbami ztratí. V případě, že uživatelé k podezřelé transakci (a vlastně ani všem nepodezřelým platbám) neměli žádné detaily, tak se tyto transakce obtížně reklamovaly.

Nyní s digitální účtenkou zákazníci přesně poznají, za co byla platba provedena, a mohou se snáze bránit zneužití platebních informací – například při účtování neoprávněných poplatků nebo při provedení nevyžádané platby.

American Express funkcionalitu digitální účtenky zavedl ve spolupráci se společností Verifi a její technologií Order Insight. Zatím je určena primárně pro trh v USA, ale dá se očekávat, že podobné funkcionality dříve nebo později pro své klienty připraví i další globální společnosti poskytující platební karty.

Zdroj: AmExFinextra

Další doporučené články

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Greenwashing čili zveličování, nebo dokonce vytváření falešných ekologicky šetrných aktivit ve společnostech se nevyhýbá ani fintechu. Přestože se o greenwashingu už...
1. 12. 2023 – Doba čtení: 2 min
Allianz žaluje Revolut

Allianz žaluje Revolut

Allianz podniká právní kroky proti společnosti Revolut a požaduje 10,4 milionu liber (13 milionů dolarů). Jádro problému spočívá v tom, že Allianz...
29. 11. 2023 – Doba čtení: < 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce