Reklama

Digitální účtenky při platbě na internetu

22. 7. 2021 – | Doba čtení: < 1

e-commerce
Zdroj: Igor Miske na Unsplash

Stále více nákupů lidé v dnešní době provádí online. Když nakupujete v kamenném obchodě, dostanete od obchodníka papírovou účtenku. Není to možná sice nejekologičtější řešení, ale alespoň máte potvrzení o platbě a také nějaký detail, kolik co stálo. Jenže při nákupu na internetu takové informace prostě nejsou na jednom místě. V lepším případě dostanete několik emailů. V jednom z nich je informace o platbě a v úplně jiném informace o objednávce.

Společnost American Express, globální poskytovatel platebních karet, v únoru letošního roku přišla s novinkou digitálních účtenek. Ty jsou podporované celou řadou obchodníků a vlastně se jedná o digitální variantu klasické papírové účtenky. Aktuálně pak AmEx rozšířil spolupráci také o společnost Amazon. Zákazníci platící AmEx kartou pak mají k dispozici účtenku, která v sobě obsahuje základní informace o detailu nákupu, jako jsou dílčí ceny a počty zaplaceného zboží. Oproti klasické účtence pak tato elektronická také obsahuje nějaké informace navíc – například o doručení zboží.

Digitální účtenka byla primárně vytvořena na základě uživatelských průzkumů, ze kterých vyplynulo, že uživatelé, kteří provádí velké množství online nákupů, jsou náchylní k tomu stát se obětí nějakého podvodu. Zjednodušeně řečeno, jedna transakce navíc se mezi jejich platbami ztratí. V případě, že uživatelé k podezřelé transakci (a vlastně ani všem nepodezřelým platbám) neměli žádné detaily, tak se tyto transakce obtížně reklamovaly.

Nyní s digitální účtenkou zákazníci přesně poznají, za co byla platba provedena, a mohou se snáze bránit zneužití platebních informací – například při účtování neoprávněných poplatků nebo při provedení nevyžádané platby.

American Express funkcionalitu digitální účtenky zavedl ve spolupráci se společností Verifi a její technologií Order Insight. Zatím je určena primárně pro trh v USA, ale dá se očekávat, že podobné funkcionality dříve nebo později pro své klienty připraví i další globální společnosti poskytující platební karty.

Zdroj: AmExFinextra

Další doporučené články

Množství ransomware útoků neustále roste

Množství ransomware útoků neustále roste

Americké ministerstvo financí uvedlo, že finanční instituce loni utratily téměř 1,2 miliardy dolarů za platby související s ransomwarem, přičemž šlo nejčastěji...
18. 11. 2022 – Doba čtení: < 1 min
Visa i Mastercard chystají nové krypto karty

Visa i Mastercard chystají nové krypto karty

Zdá se, že krypto karty se dostávají do centra pozornosti. Binance s Mastercard nedávno v Argentině uvedly kryptoměnovou platební kartu, která umožňuje...
9. 11. 2022 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Katka, Eva, Petr, Vašek a Zdeněk. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce