![Dle průzkumu se až 75 % amerických firem připravuje na deepfake a podvody identity](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2024/05/identity-300x169.jpg)
Digitální účtenky při platbě na internetu
22. 7. 2021 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
![e-commerce](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2021/07/igor-miske-Px3iBXV-4TU-unsplash.jpg)
Stále více nákupů lidé v dnešní době provádí online. Když nakupujete v kamenném obchodě, dostanete od obchodníka papírovou účtenku. Není to možná sice nejekologičtější řešení, ale alespoň máte potvrzení o platbě a také nějaký detail, kolik co stálo. Jenže při nákupu na internetu takové informace prostě nejsou na jednom místě. V lepším případě dostanete několik emailů. V jednom z nich je informace o platbě a v úplně jiném informace o objednávce.
Společnost American Express, globální poskytovatel platebních karet, v únoru letošního roku přišla s novinkou digitálních účtenek. Ty jsou podporované celou řadou obchodníků a vlastně se jedná o digitální variantu klasické papírové účtenky. Aktuálně pak AmEx rozšířil spolupráci také o společnost Amazon. Zákazníci platící AmEx kartou pak mají k dispozici účtenku, která v sobě obsahuje základní informace o detailu nákupu, jako jsou dílčí ceny a počty zaplaceného zboží. Oproti klasické účtence pak tato elektronická také obsahuje nějaké informace navíc – například o doručení zboží.
Digitální účtenka byla primárně vytvořena na základě uživatelských průzkumů, ze kterých vyplynulo, že uživatelé, kteří provádí velké množství online nákupů, jsou náchylní k tomu stát se obětí nějakého podvodu. Zjednodušeně řečeno, jedna transakce navíc se mezi jejich platbami ztratí. V případě, že uživatelé k podezřelé transakci (a vlastně ani všem nepodezřelým platbám) neměli žádné detaily, tak se tyto transakce obtížně reklamovaly.
Nyní s digitální účtenkou zákazníci přesně poznají, za co byla platba provedena, a mohou se snáze bránit zneužití platebních informací – například při účtování neoprávněných poplatků nebo při provedení nevyžádané platby.
American Express funkcionalitu digitální účtenky zavedl ve spolupráci se společností Verifi a její technologií Order Insight. Zatím je určena primárně pro trh v USA, ale dá se očekávat, že podobné funkcionality dříve nebo později pro své klienty připraví i další globální společnosti poskytující platební karty.
Další doporučené články
![Dle průzkumu se až 75 % amerických firem připravuje na deepfake a podvody identity](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2024/05/identity-300x169.jpg)
![Britské regulační orgány chtějí získat zpětnou vazbu k digitálním pěněženkám od Big Tech společností](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2024/07/brit-300x169.jpg)
Britské regulační orgány chtějí získat zpětnou vazbu k digitálním pěněženkám od Big Tech společností
![Společnost Nuvei zavádí v Evropě off-ramping digitálních karet](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2024/07/crypto-300x169.jpg)
Společnost Nuvei zavádí v Evropě off-ramping digitálních karet
![Banco Santander a Google nabízejí bezplatné školení AI pro každého](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2023/01/emily-morter-8xAA0f9yQnE-unsplash-300x169.jpg)
Banco Santander a Google nabízejí bezplatné školení AI pro každého
![Wultra představuje Talisman – hardwarový autentikátor pro bankovní aplikace](https://fintechcowboys.cz/wp-content/uploads/2024/07/wultra-1-300x169.jpg)