Reklama

Fintech OneBanks: pobočkový multibanking

27. 7. 2020 – | Doba čtení: 2 min

onebanks

Více než třetina britských bankovních poboček byla v posledních pěti letech uzavřena. Od ledna 2015 do srpna 2019 to bylo celkem 3 303 poboček. A tento trend pokračuje.

V únoru 2020 oznámila banka Lloyds uzavření 56 poboček do konce října, což navýší počet uzavřených poboček této společnosti od roku 2010 na celkem 655.

Ve stejné době zrušila Metro Bank otevření dvou třetin nově plánovaných poboček. Podobně jsou na tom od března tohoto roku vlivem koronaviru také další britské banky.

Nepříznivá situace pro bankovní pobočky ale nahrála do karet start-upu OneBanks z Glasgow, který pochopil, že řada bankovních klientů není připravena na pouze online služby bez možnosti zajít na bankovní pobočku.

Společnost chce zřídit jakési bankovní kiosky na frekventovaných místech, jako jsou nákupní centra. Ty budou sloužit jako pobočky pro jednotlivé banky. Podporované by měly být všechny běžně využívané britské banky. Spotřebitelé si také budou moci stáhnout aplikaci od OneBanks, pomocí které budou moci využívat bankovní služby u své hlavní banky.

Zakladatelem a CEO společnosti OneBanks je Duncan Cockburn, který působil ve společnsti KPMG. Start-up založil na předpokladu, že tzv. open banking slouží pouze klientům zběhlým v technologiích. Ostatní, kteří nejsou v moderních technologiích tak zdatní, jsou v nevýhodě a není o ně postaráno.

„Jedinou alternativou je (pro tyto klienty) pošta, která je ale stále dražší,“ říká Cockburn. „Pošta je považovaná za jediné řešení, ale my chceme poskytnout alternativu.“

Jako platební institut bude OneBanks pro banky mnohem žádanější volbou. Na rozdíl od pošty může totiž přijímat nové klienty.

Platforma má vlastní opatření proti praní špinavých peněz (AML) a systém know your customer (KYC).

První kiosek zřídila společnost OneBanks v malém městečku Denny ve Skotsku, kde byly ještě před pěti lety čtyři banky, teď žádná.

Kiosek byl postaven ve spolupráci se společností zabývající se hendikepovanými, aby bylo zajištěno, že jej budou moci využívat všichni klienti bez rozdílu. Otevření se připravuje.

Jeho uspořádání je rozděleno do tří částí. V první části si zákazník může zřídit online bankovnictví OneBanks a naučit se jej používat. V druhé zaměstnanec kiosku poskytne pomoc se službami jako jsou vklady, výběry, platby a převody. A konečně třetí část tvoří samoobslužný bankomat, primárně určený firmám. Pomocí aplikace OneBanks mohou uživatelé naskenovat QR kód a načíst tak svůj profil na obrazovku a ihned s ním pracovat.

Kiosek budou obsluhovat dva zaměstnanci a přístupný bude v závislosti na otvíracích hodinách obchodního centra. Otvírání kiosků se plánuje od září tohoto roku.

Zdroj: fintechfutures

Foto: onebanks.co.uk

Redakce

Katka, Eva, Petr, Vašek a Zdeněk. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.